فرمانده سپاه شفت:

یادواره شهدای «جاویدالاثر» در شفت برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه شفت گفت: یادواره شهدای «جاویدالاثر» در شفت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 19August 2017
یادواره شهدای «جاویدالاثر» در شفت برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شفت، سرهنگ پاسدار «شهرام قاسمی» فرمانده سپاه ناحیه شفت، عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به شهادت شهید « مرتضی حسین‌پور» شهید مدافع حرم گیلانی و همچنین شهید «محسن حججی» و تأثیرات این حماسه بر همه اقشار جامعه، اظهار داشت: دشمن به گمان اینکه روح انقلابیگری در میان جوانان ایرانی از بین رفته به‌دنبال تغییر باورهای نسل جوان است.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و نگاه باصلابت شهید «محسن حججی» و پیام‌های شهادت این شهید بزرگوار تمام معادلات دشمن را برهم زده است، افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر تفاوت در نوع و محتوا نسبت به سال گذشته، نشان دهنده این رشادت‌ها و انتقال این فرهنگ در میان همه افراد جامعه باشد.

قاسمی با اشاره به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری هفته مقدس در سطح شهرستان شفت تصریح کرد: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با دهه محرم و عزاداری امام حسین (ع) بوده و از تاریخ 31 شهریورماه الی هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با تأکید بر فضاسازی تبلیغاتی هفته دفاع مقدس با در نظر گرفتن دهه محرم در سطح شهرستان از سوی دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: ستاد فرعی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح بخش‌ها و دهستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهدای 100 جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در هفته دولت و دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در سطح شهرستان گفت: همایش تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان از دیگر برنامه‌های این هفته در شفت است.

فرمانده سپاه ناحیه شفت اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته در سطح شهرستان برگزاری نخستین یادواره شهدای "جاویدالاثر" شفت است.

قاسمی به عملیات احداث و ساخت 58 واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی سپاه ناحیه شفت اشاره کرد و اذعان داشت: در این هفته افتتاح و اتمام اجرای این طرح طی مراسمی اعلام می‌شود.

فرماندار شفت نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: امنیت پایدار و عزت و اقتدار نظام مقدس اسلامی مرهون و مدیون خون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 محمدرضا محسنی با اشاره به حضور همه اقشار جامعه در دفاع از انقلاب اسلامی نوپایی ایران در جنگ تحمیلی، افزود: در آن دوران از اصناف و بازاریان تا پزشک و مهندس، معلم، دانش آموز، کارگر و کارمند همه برای دفاع از سرزمین ایران به پا خواستند.

فرماندار شفت با تأکید بر ضرورت تبیین و تشریع فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان، افزود: حضور در هشت سال دفاع مقدس براساس باورهای دینی و اسلامی جوانان ایرانی شکل گرفته و به‌وجود آمد.

وی با بیان اینکه تداوم بخشی به فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان‌های امام خمینی (ره) وظیفه همه مسئولان نظام مقدس اسلامی است گفت: با وجود همه توطئه‌ها بر علیه نظام مقدس اسلامی ایران، فرهنگ شهادت هنوز در میان جوانان ایرانی وجود داشته و در مدافعان حرم نِمود عینی یافته است.

محسنی افزود: در راستای حفظ آرمان‌های انقلاب و امام راحل باید برنامه‌های ویژه‌ای برای تشریح و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و باورهای انقلابی برگزار کنیم و از فضای مجازی و رسانه‌ها در زمینه انتقال این فرهنگ و اجرای برنامه‌های متنوع و متفاوت از سال‌های گذشته بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار