دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات گسترده حزب‌الله در قلمون غربی/ پیشروی کردها در رقه/ مرگ 90 غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی

آغاز عملیات گسترده ارتش‌های سوریه و لبنان و نیروهای حزب‌الله در قلمون غربی و پیشروی کردها در مناطق تحت اشغال داعش در شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت اخیر در سوریه است.
کد خبر: ۲۵۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ - 20August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات گسترده حزب‌الله لبنان با پشتیبانی ارتش این کشور و ارتش سوریه در قلمون غربی روز گذشته شنبه 28 مردادماه آغاز شد. هدف از این عملیات پاکسازی کامل مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در جرود رأس بعلبک و جرود القاع در خاک لبنان علاوه بر مناطق تحت اشغالی همچون جرود قاره و جرود جراجیر در خاک سوریه است.
 
رزمندگان حزب‌الله عصر روز گذشته موفق به آزادسازی گذرگاه «زمرانی» در جرود جراجیر شدند. رزمندگان مقاومت اسلامی همچنین با کمک ارتش سوریه توانستند ارتفاعات استراتژیک «الموصل» در جرود البریج در قلمون غربی را از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی کنند. همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه اقدام به بمباران مواضع تروریست‌های داعش در سه ناحیه از قلمون غربی کرد.
 
عملیات گسترده حزب‌الله در قلمون غربی/ پیشروی کردها در رقه/ مرگ 90 نظامی در حملات ائتلاف 
ارتش لبنان نیز به طور همزمان با ارتش سوریه و ارتش لبنان در ناحیه غربی منطقه عملیاتی دست به پیشروی در جرود القاع زد. طی این پیشروی 20 تروریست داعش به هلاکت رسیدند و بیش از 30 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در جرود القاع آزاد شد. همچنین 11 پایگاه تروریست‌ها به طور کامل منهدم شد.
 
در همین راستا سرهنگ «نزیه جریج» سخنگوی اداره اطلاع‌رسانی ارتش لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام تحقق کامل اهداف مرحله اول عملیات، تعداد تلفات ارتش لبنان طی نبرد اخیر با داعش را 10 زخمی عنوان کرد که حال یکی از آنان وخیم است. وی مساحت منطقه تحت اشغال داعش در خاک لبنان را 120 کیلومتر مربع عنوان کرد.
 
ستاد تبلیغات جنگی مقاومت اسلامی نیز اعلام کرد که حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه موفق به پاکسازی 87 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در خاک سوریه شده‌اند. در پی موفقیت مرحله نخست عملیات، خط تماس با تروریست‌های داعش به 50 کیلومتر کاهش پیدا کرد. همچنین تعدادی از تروریست‌های داعش در گذرگاه زمرانی خود را تسلیم ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان کردند.  
 
از استان رقه شمال سوریه نیز خبر می‌رسد که طی پنج روز گذشته 90 غیرنظامی، که 30 تن از آنان کودک و 17 نفر از آنان زن بوده‌اند، در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در شهر رقه کشته شده‌اند. این آمار از سوی «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان این کشور، منتشر شد.
 
عملیات گسترده حزب‌الله در قلمون غربی/ پیشروی کردها در رقه/ مرگ 90 نظامی در حملات ائتلاف 
این حمله در زمانی صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه در جنوب و کردها در شهر رقه مرکز این استان در حال پیشروی هستند. داعش برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه و تحت اشغال نگهداشتن شهر «معدان» آخرین پایگاه داعش در ناحیه جنوب شرق استان رقه، اقدام به انتقال 100 تروریست مسلح از استان دیرالزور به جنوب شرق رقه کرده است.
 
کردهای وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز موفق به پیشروی در محله «درعیه» در غرب شهر رقه پایتخت خودخوانده داعش شدند.
 
رسانه‌های تروریست‌ها همچنین اعلام کردند که «ابوعباده الشامی» مسئول دفتر «نوجوانان خلافت» (شاخه نوجوانان داعش) در جنوب شرق رقه به همراه خانواده‌اش از شهر معدان به سمت مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد گریخت. این اقدام باعث شد که داعش برای بدست آوردن اطلاعات از وی و خانواده‌اش، دست به بازداشت گسترده در مناطق اطراف، خصوصا شهرک «تبنی» در شمال غرب استان دیرالزور بزند.
 
عملیات گسترده حزب‌الله در قلمون غربی/ پیشروی کردها در رقه/ مرگ 90 نظامی در حملات ائتلاف 
تروریست‌های مسلح در تکمیل این خبر مدعی شدند که این فرد طی 18 ماه گذشته، بیش از هزار و 100 کودک و نوجوان را به زور آموزش داده و سپس وارد صفوف تروریست‌های داعش کرده است.
 
ارتش سوریه نیز در همزمان با پیشروی در جبهه غرب، مواضع تروریست‌های داعش در «مقر گروهان جنید» و «ناحیه گورستان» در جنوب استان رقه را هدف حمله توپخانه‌ای خود قرار داد.
 
انتهای پیام/ 421 
نظر شما
پربیننده ها