سردار رحیمی خبر داد؛

انهدام باند بین المللی توزیع مواد مخدر در تهران/ 200 خرده فروش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اعضای یک باند بزرگ بین المللی توزیع مواد مخدر پیش از هر اقدامی در تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ - 20August 2017
انهدام باند بین المللی توزیع مواد مخدر در تهران/ 200 خرده فروش دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ به اعلام جزئیات جدیدترین عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از باندهای بین‌ المللی توزیع مواد مخدر در تهران مهندم شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: 5 نفر از اعضای اصلی این باند به همراه یک تُن و 600 کیلوگرم مواد مخدر دستگیر شدند و نفر اصلی دیگر که دستگیر نشده در خارج از کشور است. این فرد اگر در ایران بود، حتما بازداشت می‌شد.

رحیمی افزود: این افراد مواد را از نقطه صفر مرزی و از سیستان و بلوچستان تا اطراف تهران آورده بودند و برنامه‌شان توزیع آن در سطح شهر تهران بود که با رصد مأموران پلیس و اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به بحث برخورد با معضل و پدیده مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه ما این است که با قاطعیت هم با خرده‌فروشان برخورد کنیم و هم با باندهای بزرگ و توزیع‌ کننده مواد مخدر؛ چرا که این امر معضل جدی برای جامعه است و نگرانی مردم را در برداشته است.

وی به دستگیری 200 خرده‌فروش به همراه 85 کیلوگرم مواد مخدر اشاره کرد و گفت: یک باند توزیع‌ کننده ماده مخدر جدید گل نیز منهدم شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به جزئیات انهدام این باند پرداخت و گفت: اعضای این باند دو نفر و مسلح به کلاش و کلت کمری جنگی بودند که با 25 کیلوگرم گل در تهران دستگیر شدند. دستگیری این گروه جزو اولین کشفیات ماده مخدر گل در تهران بوده است.

وی از مردم خواست تا اجازه ندهند که محلاتشان پاتوق مجرمان باشد و به آنها توصیه کرد که در صورت برخورد با مواد فروشان با پلیس 110 تماس حاصل فرمایند.

این مقام ارشد پلیس پایتخت انهدام این سه باند را طی عملیات چند روزه پلیس دانست و افزود: در برخورد با معتادان متجاهر نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله بهزیستی و شهرداری هستیم تا بتوان نگرانی مردم را رفع و چهره شهر را پاکیزه کرد.

سردار رحیمی در خصوص تخمین ارزش ریالی مواد کشف‌ شده اظهار داشت: مواد مخدر از یک ارزش ریالی صعودی برخوردار است و از نقطه صفر مرزی هرچه به مرکز و غرب نزدیک می‌شود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

وی در خصوص پاکسازی اماکنی چون فرحزاد و هرندی از وجود معتادان گفت: منتظر خبرهای خوش باشید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری پلیس پایتخت با شورای شهر جدید و شهردار اعلام کرد: ما با تیمی که هم‌ اکنون مشغول به فعالیت هستند و همچنین با تیم جدید تعامل سازنده داریم و خواهیم داشت؛ چرا که برای پلیس مهم است که معضلاتی چون معتادان متجاهر را برطرف سازد و در این راستا با دستگاه‌های مسئول دیگر همکاری خواهد داشت.

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که پلیس تابع هیچ گروه و حزبی نیست، عنوان کرد: ما تحت امر ولی امر مسلمین هستیم؛ با دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز در این راستا تعامل خواهیم داشت تا بتوانیم به مردم شهر خدمات بیشتر و بهتری ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها