مسعود شجاعی‌طباطبایی خبر داد؛

چاپ کتاب‌های «دفاع مقدس و عاشورا» و «هجو رقص شمشیر آل سعود»

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اولویت‌های این مرکز در تولید آثار هنری گفت: اولویت ما در تولید آثار هنری مربوط به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خواهد بود.
کد خبر: ۲۵۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 20August 2017
چاپ کتاب‌های «دفاع مقدس و عاشورا» و «هجو رقص شمشیر آل سعود»
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری تشریح فعالیت‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با حضور «سید مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر این مرکز امروز یکشنبه 29 مردادماه در سالن امیرحسین فردی برگزار شد.

شجاعی طباطبایی اظهار داشت: بخش اصلی فعالیت‌های ما در حوزه‌های انتشارات، احیای فضای مجازی، تولیدات آثار، کارگاه های آموزشی، جشنواره ها، ساخت مستند و کارگاه های آموزشی خواهد بود.

وی گفت: دوهفته‌نامه «هور» از آخر مهر ماه منتشر می‌شود. این اتفاق شامل هنر و رسانه است که اساتید بزرگی چون نجابتی و نیرومند اعضای علمی آن هستند و علاوه بر چاپ به شکل فایل پی دی اف روی سایت هنرهای تجسمی نیز منتشر می شود.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری  عنوان کرد: کتاب دفاع مقدس و عاشورا به مناسبت مقارن شدن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، شامل ۵۰ عکس از بهترین عکس های دفاع مقدس، به پوستر تبدیل می شود و در مرکز استان ها اکران می شود. ما در سطح شهر تهران فعالیت های زیادی را با همکاری سازمان فضا سازی شهرداری تهران داشتیم.

شجاعی طباطبایی افزود: کتاب سال گرافیک مذهبی اتفاق دیگری است که فراخوان آن را دو هفته پیش اطلاع رسانی کردیم. مرحله انتخاب و صفحه آرایی آن در حال انجام است. کتاب سال هنرمندان تجسمی حوزه هنری نیز رخداد مهم این ایام است. 10 سال کتاب تصویرسازی ایران نیز کاری است که برای جلوگیری از موازی‌کاری صورت خواهد گرفت. قرار است کتاب های فردی را مجموعه انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس منتشر کند که در همین رابطه آثار هنرمندان «مصطفی گودرزی» و «حبیب الله صادقی» منتشر خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲ کتاب با همکاری «ناصر فیض» و «علیرضا قزوه» در موضوع هجو و رقص شمشیر آل سعود منتشر می شود. احیای فضای مجازی با سایت تجسمی همراه با انتشار اخبار تولیدی و با کیفیت بالا صورت خواهد گرفت که اتفاق جدی امسال است و بخشی از بدنه تجسمی را در جهت شناسایی هنرمندان سراسر کشور به وجود خواهد آورد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره اولویت تولید آثار هنری، خاطر نشان کرد: اولویت ما در تولید آثار هنری به مناسبت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی است. تولید تندیس و سردیس با همکاری مسئولین تجسمی سراسر کشور با تمرکز بر سرداران شهید و مدافعان حرم خواهد بود. شهادت محسن حججی یکی از اتفاقاتی است که بر روح و قلب ما تاثیرگذار بود. ما هر هفته یک رونمایی از تصویرسازی شهدا خواهیم داشت.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: موضوعات انقلاب شامل اتفاقات زیادی خواهد بود که در ۱۲ رشته تولید خواهیم کرد. بحث کارگاه های آموزشی مطرح شده و کارگاه های ورک شاپ نیز از موضوعات مورد توجه خواهد بود.

وی  بیان داشت: امکانات و تکنولوژی مدد می کند بسیاری از اتفاقات را در فضای مجازی پیگیر باشیم. مثلا کارگاه «از شروع تا پایان یک تابلو» از طریق فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود. آموزش در استان ها و نقاط محروم از اولویت های ماست.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: اولویت ما برگزاری جشنواره ها نیست اما به جشنواره ها کمک می کنیم. جلوی موازی کاری ها را می گیریم و آن را به هم‌افزایی تبدیل می کنیم. بحث نمایشگاه موضوعی است که در نگارخانه عالی برگزار می شود. برنامه داریم یک نمایشگاه بزرگ برای حوزه هنری تا سال آینده به وجود آید. شناسنامه دار کردن آثار به ۲ زبان فارسی و لاتین و فروش آثار هنری نیز مطرح است.

شجاعی تاکید کرد: بخش مستند با هدف معرفی ۴۰ هنرمند انقلاب در دستور کار است. اتفاقاتی درباره شهدای مدافع حرم با ارائه آثار هنری صورت می گیرد. نقاشی های دیواری یکی از این اتفاقات است. نیاز داریم هنرمندان برگزیده را شناسایی کنیم و از طریق مجله هر هفته ۲ نفر را معرفی کنیم.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها