پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به اجلاس روز جهانی مسجد؛

حفظ قبله اول مسلمین هدف مشترک جهان اسلام باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به مناسبت اجلاس روز جهانی مسجد نوشت: حفظ اسلام و قبله اول مسلمین باید از اهداف مشترک جهان اسلام باشد.
کد خبر: ۲۵۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ - 20August 2017
حفظ قبله اول مسلمین هدف مشترک جهان اسلام باشدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد با حضور علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و ائمه جماعات استان تهران در سالن الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پیام آیت الله مکارم شیرازی آغاز شد.

بر پایه این گزارش در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است:

می‌دانیم در سال 1969 و روز 21 آگوست که مصادف با 30 مرداد 1348 بود، یک جوان مسیحی را تحریک کردند که مسجدالاقصی را آتش بزنند و این آتش سوزی دامنه پیدا کرد و قسمت عمده سقف مسجدالاقصی را سوزاند. همان مسجدالاقصایی که قبله اولین مؤمنین است، همان مسجدالاقصایی که مبدأ معراج پیامبر(ص) است؛ «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى‏». صریح قرآن مسجدالاقصی به عنوان مسجد که مورد احترام مسلمانان است، نام برده شده است.

حقیقت این است که غربی‌ها منطق خاورمیانه را یک منطقه پر در آمد و پرمحصول و حساس برای خودشان می‌دانند. برای اینکه در این سلطه پیدا کنند، آمدند رژیم غاصب اسرائیل را در آنجا قرار دادند. از آن سر دنیا افرادی که بیگانه نسبت به این سرزمین بودند، آمدند و صاحبان آن سرزمین را بیرون کردند.

می‌دانیم برنامه این بود که اینها بیایند از نیل تا فرات همه را تحت نفوذ قرار دهند و این رژیم اسرائیل در سرزمین اسلامی گسترش دهند و تمام منطقه را زیر سلطه خود قرار دهند. الحمدلله مردم فلسطین، مردم لبنان در مقابل آنها ایستادند.  به خصوص مردم مسلمان ایران با تشکیل حکومت اسلامی خط بطلان بر برنامه‌های آنها کشیدند و جلوی دشمنان را گرفتند و الان اسرائیل در منطقه دارد منزوی می‌شود. مخصوصاً بعد از جنگ 33 روزه لبنان یک تو دهنی محکم از حزب الله خورد و قدرت نفوذناپذیرش در هم شکست و روز به روز هم مطمئن باشید منزوی‌تر می‌شوند.

مردم مسلمان باید از مذهب مختلف دست به دست هم دهند؛ هرچه باشد هدف واحد مشترکی دارند؛ حفظ اسلام و حفظ قبله اول مسلمین و حفظ عظمت و وحدت کشورهای اسلامی از این اهداف مشترک است.
 
منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها