مرتضی شعبانی مطرح کرد؛

روایت سه خبرنگار شیعه، سنی و مسیحی از حلب در «خط تماس»

تهیه‌کننده مستند «خط تماس» گفت: این مستند زندگی سه خبرنگار با سه مذهب مختلف را نشان می‌دهد که در حلب زندگی کرده و برای شبکه‌های مختلف خبری کار می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 20August 2017
روایت سه خبرنگار شیعه، سنی و مسیحی از حلب در «خط تماس»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تهیه‌کننده مستند «خط تماس» خبر از ساخت مستند جدیدی به کارگردانی سعید صادقی داد. موضوع این مستند مردم حلب هستند که توسط نیروهای داعش اسیر شده‌اند. حلب اکنون توسط رزمندگان اسلام آزاده شده است.

مرتضی شعبانی تهیه‌کننده مستند «خط تماس» درباره داستان مستندش گفت: «خط تماس» زندگی سه خبرنگار با سه مذهب مختلف مسیحی، شیعه و سنی را نشان می‌دهد که در حلب زندگی کرده و برای شبکه های مختلف خبری کار می‌کنند. در این مستند وضعیت شهر حلب سوریه را که مدت ها در محاصره نیروهای داعش بود را از نگاه این سه نفر و همراه با روایت زندگی آن ها به تصویر می‌کشیم. هم چنین زندگی مردم در شرایط سخت محاصره و زیر آتش دشمن بودن را همراه با روایت این خبرنگاران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شهر حلب از جمله نقاطی است که خط تماس نیروهای داعش و نیروهای مردمی است که مردم آن مدت ها در محاصره دشمن بودند. روایت این نوع زندگی و در محاصره دشمن بودن در مستند «خط تماس» صورت می‌گیرد.

مرتضی شعبانی درباره روند تولید این مستند گفت: این کار در 2 سال گذشته اتفاق افتاد و تصویربرداری آن در شهر حلب صورت گرفت. این 3 نفر، از خبرنگاران شبکه های «پرس تی وی» و «العالم» هستند که از جمله رسانه های مهم در روایت مقاومت مردم سوریه به شمار می‌روند ما نیز این چنین با آن ها آشنا شدیم. به نظر من کسی که در سوریه حضور داشته باشد و حقایق را بداند نمی تواند نظر متفاوتی در باب مقاومت جانانه مردم داشته باشد و به همین دلیل این سه نفر به آن چه که حقیقت است اشراف داشته و معترف به آن هستند.

وی اضافه کرد: اکنون این مستند، آخرین مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد و در مدت بیش از 60 دقیقه آماده خواهد شد. این مستند برای شرکت در جشنواره سینما حقیقت ارسال خواهد شد. البته ما کارهایمان را به صورت خاص برای جشنواره تولید نمی‌کنیم اما خوشحال می‌شویم که کارهایمان در این جشنواره حضور داشته باشد.

خط تماس را یحیی رضایی، علی نیکبخت و محمد رحیمی فیلم‌برداری کرده‌اند و سعید صادقی آن را کارگردانی کرده است. مرتضی شعبانی تهیه کننده این مستند است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار