نمی از ایثار (18)؛

آرزویی که در قنوت نماز اجابت شد

از هم‌سنگران سراغ علی حاتمی را گرفتم. یکی از درجه‌داران گروهان با تأسف خبر شهادت علی را اعلام کرد. علی همان شبی که در قنوت نماز درخواست شهادت کرده بود نزدیک شهر خرمشهر به آرزویش رسید.
کد خبر: ۲۵۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 20August 2017

آروزی شهادتی که اجابت شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، کتاب «نمی از ایثار» مشتمل بر مجموعه خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان شهرستان ابرکوه است، که به قلم «محمدرضا بابایی‌ ابرقویی» به رشته تحریر درآمده و توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد منتشر شده است.

خاطره زیر برگرفته از این مجموعه و از خاطرات «کرامت‌الله قدیریان» از استان یزد است.

پس از پایان دوره آموزشی کلیه سربازان به مدت یک هفته به مرخصی رفتند تا پس از مراجعت، به جبهه اعزام شوند. پس از مراجعه به پادگان مشاهده کردم که تعداد کمی از سربازان حضور دارند و اکثراً روز قبل به جبهه اعزام شده‌اند.

روز بعد به‌ اتفاق دیگر دوستان همشهری با خودروهای نظامی به ایستگاه راه‌آهن رفته و با قطار به سوی اهواز حرکت کردیم. با توجه به اینکه عملیات فتح‌المبین توسط رزمندگان اسلام انجام گرفته و پیروزی‌های زیادی به دست آمده بودند، در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 عملیات بیت‌المقدس نیز به منظور آزادسازی مناطق اشغالی جنوب کشور به‌خصوص خرمشهر آغاز شد.

شور و شوق زایدالوصفی در سربازان مشاهده می‌شد. همگی با خوشحالی و بی‌صبرانه انتظار رسیدن به جبهه و شرکت در نبرد با دشمنان را داشتند.

شب اول خرداد 1361 آخرین مرحله از عملیات بیت‌المقدس در شمال خرمشهر با هدف آزادسازی خرمشهر و تصرف نقاط مرزی مناطق جنوب انجام شد. پشت خاکریزی که دو روز قبل توسط رزمندگان اسلام تصرف شده بود مستقر شدیم. فرماندهان با نیروهای بسیجی و سپاهی هماهنگی‌ لازم را انجام داده، لوازم و تجهیزات انفرادی رزمنده‌ها را کنترل کردند.

غروب آفتاب و وقت اذان و نماز مغرب فرا رسید. رزمندگان با توجه به خطرات جانی که وجود داشت، به‌صورت انفرادی مشغول نماز خواندن شدند. در حال عبور از کنار همرزمم علی حاتمی (که مشغول نماز بود) بودم، شنیدم در قنوتش می‌‌گفت «اللّهم ارزقنی توفیق الشّهادة فی سبیلک» آن شب عملیات با موفقیت انجام شد.

من مجروح شدم و توسط امدادگران ابتدا به اورژانس خط و سپس به بیمارستان پشت خط منتقل شدم. پس از بهبودی و گذراندن دوران نقاهت به جبهه مراجعت و خود را به یگان مربوطه معرفی کردم.

از هم‌سنگران سراغ علی حاتمی را گرفتم. یکی از درجه‌داران گروهان با تأسف خبر شهادت علی را اعلام کرد. علی همان شبی که در قنوت نماز درخواست شهادت کرده بود نزدیک شهر خرمشهر به آرزویش رسید. تعجب کردم از اینکه چطور خداوند دعای او را در قنوت نماز این‌قدر زود اجابت کرد، از طرفی می‌دانیم که برای همیشه در بهشت از نعمات خداوندی ارتزاق می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار