هانی‌زاده:

حشد الشعبی با آزادسازی تلعفر بر مرز مشترک سوریه و عراق تسلط پیدا می­‌کند

کارشناس مسائل جهان عرب گفت: آمریکایی‌ها علاقه‌مند نیستند که حشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت داشته باشد؛ چون اگر تلعفر آزاد شود، حشد الشعبی می‌تواند بر مرز مشترک بین سوریه و عراق تسلط داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ - 20August 2017
حشد الشعبی با آزادسازی تلعفر بر مرز مشترک سوریه و عراق تسلط پیدا می­‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به اینکه الحشد الشعبی با آزادسازی تلعفر بر مرز مشترک سوریه و عراق تسلط پیدا می­‌کند، بیان داشت: حضور نیروهای حشد الشعبی در آزادسازی تلعفر می‌تواند این منطقه را با هزینه پایین‌تری آزاد کند.

وی با توجه به قابلیت‌های میدانی حشد الشعبی تأکید کرد: این نیروهای مردمی توانستند جایگاه خود را در سطح جامعه عراق نشان دهند؛ اما برخی از جریان‌های سیاسی عراقی مثل جریان مقتدی صدر علاقه‌مند نیستند که حشد الشعبی در صحنه‌های نظامی و امنیتی عراق ایفای نقش کند؛ به همین دلیل مقتدی صدر در روزهای گذشته اظهار داشته که حشد الشعبی باید در نیروهای مسلح عراق ادغام شود که این امر با مخالفت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق مواجه شده است.

کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به مخالفت­‌ها با مشارکت الحشد الشعبی در آزادسازی تلعفر گفت: جایگاه حشد الشعبی جایگاه بسیار بالایی است که می‌تواند در آزادسازی تلعفر شرکت کند، با این حال برخی از جریان­‌های سیاسی به‌خاطر دلایل سیاسی با مشارکت الحشد الشعبی مخالفت کردند؛ اما به نظر می‌رسد که الحشد الشعبی می‌تواند در آزادسازی تلعفر مشارکت داشته باشد و با هزینه کمتری این منطقه را آزاد کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «حشد الشعبی مخالف حضور نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی در آزادسازی تلعفر است. تصمیم و واکنش آمریکایی­‌ها در این رابطه چیست؟» اشاره داشت: آمریکایی‌ها علاقه‌مند نیستند که حشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت داشته باشد؛ به‌اعتبار اینکه اگر تلعفر آزاد شود و نیروهای حشد الشعبی در این منطقه متمرکز شوند، می‌توانند بر مرز مشترک بین سوریه و عراق تسلط داشته باشند.

هانی‌زاده با توجه به نگرانی­‌های واشنگتن از حشد الشعبی مطرح کرد: آمریکایی‌ها در حال حاضر علاقه‌مند نیستند که ارتباطی بین حشد الشعبی و نیروهای مسلح سوریه و حزب‌الله در سوریه برقرار شود، به همین دلیل آنها حساسیت فوق‌‌العاده‌ای به حشد الشعبی دارند؛ به‌اعتبار اینکه حشد الشعبی ممکن است به یک حزب‌الله دیگری در عراق تبدیل شود و جزئی از محور مقاومت به شمار آید، به همین دلیل آمریکایی‌ها اصرار دارند که الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت نکند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها