زندگی‌نامه شهید «مهرداد عزیزالهی» کتاب می‌شود

عضو کارگروه ادبیات مجمع پیشکسوتان تخریب‌چی کشور گفت: زندگی‌نامه شهید «مهرداد عزیزالهی» کتاب می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 20August 2017
زندگی‌نامه شهید «مهرداد عزیزالهی» کتاب می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یدالله سیاوش عضو کارگروه ادبیات مجمع پیشکسوتان تخریب‌چی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم مهدی خوش محمدی گفت: این شهید که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است از تخریبچیان لشکر 25 کربلا و فرمانده گروهان تخریب لشکر مهندسی 43 امام علی (ع) و قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: کنگره ملی تخریب‌چیان کشور در سال جاری در استان اصفهان برگزار خواهد شد. یکی از شهدای شاخص تخریب‌چی این استان نوجوان شهید مهرداد عزیزاللهی است که از رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) به شمار می‌آید. از این شهید نوجوان فیلمی چند دقیقه‌ای وجود دارد که در رابطه با انگیزه‌اش از حضور در جبهه به سوال خبرنگار جواب می‌دهد.

وی افزود: در مجموع 130 شهید تخریب‌چی شاخص داریم که در کنگره اصفهان از آنها یاد خواهیم کرد. همچنین کتاب و چند مستند نیز در حال تولید هستند. یکی از این کتاب‌ها مربوط به شهید مهرداد عزیزاللهی است.

دانش آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی» در مهرماه سال ۱۳۴۶ در شهر اصفهان به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در کنار برادر خویش مسعود که او نیز به فیض شهادت نایل شده، سپری کرد.

تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف ناپذیر به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد.

شهید «مهرداد عزیز اللهی» سال ۱۳۶۴ در عملیات کربلای چهار در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها