پخش مستند «داستان تقریب» امشب از شبکه مستند سیما

مستند «داستان تقریب» که ساخت آن دو سال به طول انجامیده است، به موضوع ناسازگاری‌ها و تفرقه‌ها میان جوامع اسلامی می‌پردازد.
کد خبر: ۲۵۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 20August 2017
«داستان تقریب» امشب در شبکه مستند سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، صالح مدرسه‌ای که به ساخت مستندهایی از این دست شهرت دارد، در خصوص جدیدترین مستند خود اظهار داشت: در پی ناسازگاری­‌ها و تفرقه‌ها میان جوامع اسلامی بود که طرحی متفکرانه پدید آمد. تقریب مذاهب در جهان اسلام با هدف شناخت بهتر و بیشتر از یکدیگر و دستیابی به آرمان برادری دینی بر اساس اصول و مشترکات اسلامی، بنیان‌گذار چنین طرحی علامه محمدتقی قمی بود.

وی افزود: این طرح که مصادف شده بود با دوران طلایی مرجعیت حضرت آیت الله العظمی بروجردی با حمایت و اهتمام ایشان به ثمر نشست و نقطه عطفی در تاریخ معاصر شد.

کارگردان این اثر سعی داشته با نگاه مستند محض و بی طرفانه نقش تقریب مذاهب را به تصویر بکشد و از کلیشه های رایج فاصله گیرد.

«داستان تقریب» به تهیه کنندگی مهدی مطهر و محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.

از عوامل مستند «داستان تقریب» می‌توان به مهرداد زاهدیان مشاور پروژه، مهدی مطهر مجری طرح، احمد شفیعی ناظر کیفی، محمد هادی صالح تصویربردار، عباس قلیچ لو برنامه ریز و مدیر تولید، مسعود سفلایی تدوینگر، شهرام درخشان گوینده متن، مهرداد جلوخانی طراحی و ترکیب صدا اشاره کرد.

این مستند یکشنبه شب ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار