مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان:

کتاب خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس زنجان چاپ می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: سیره زندگی فرماندهان شهید، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب کتاب منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷ - 21August 2017

کتاب خاطرات فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس چاپ می شودمدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در زنجان اظهار داشت: پژوهش و تحقیق در موضوعات مختلف حوزه دفاع‌ مقدس با هدف شناساندن فرهنگ دفاع‌ مقدس به نسل امروز صورت می‌گیرد.

علی مهدیخانی با بیان اینکه شهر زنجان به‌ نام «غواصان دریادل» شناخته شده است، افزود: نقش رزمندگان غواص زنجانی در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5، در استان جمع‎آوری می‎شود تا در قالب کتابی در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه غواصان دریادل زنجانی علاوه بر اینکه غواص بودند و در عملیات‎های بزرگ دوران دفاع مقدس نقش ویژه‏‌ای داشتند، گفت: مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان این دوران موجب می‎شود تا نقش رزمندگان در دوران نبرد سخت برای نسل‎های آینده به یادگار بماند.

مهدیخانی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به دنبال چاپ خاطرات شفاهی رزمندگان استان زنجان در دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: سیره زندگی فرماندهان شهید و پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب کتاب منتشر می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه ثبت تاریخ شفاهی رزمندگان استان زنجان در دفاع مقدس از ضروریات است، ادامه داد: تلاش می‌شود خاطرات حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل ثبت و ضبط شود.

مهدیخانی با بیان اینکه نسل جوان امروز دوران سخت جنگ تحمیلی را ندیده‌اند، تصریح کرد: با ثبت این خاطرات مردم به ویژه نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام به ویژه غواصان و خط شکنان دوران دفاع مقدس آشنا می‎شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار