نشست خبری محسنی اژه‌‌ای-1/

محکومیت 9 هزار میلیاردی آمریکا/ قوه قضائیه آماده همکاری با دولت دوازدهم است

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضائیه اعلام می‌کند که در جهت تحقق اولویت‌های اقتصاد مقاومتی نظیر سرمایه‌گذاری، اشتغال و حمایت از تولید داخلی همه توان خود را برای کمک به دولت به کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۵۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ - 20August 2017
قوه قضائیه تمام توان خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار خواهد گرفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات صورت گرفته علیه جنایات آمریکا، اظهار داشت: حقیقتا مجموعه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از قوه قضائیه، مجریه و وزارت خارجه به شکل بایسته و شایسته نسبت به جنایت‌های آمریکا که علیه مردم ایران صورت گرفته است، اقدام نکرده‌اند و در این زمینه چه در محاکم داخلی و چه در محاکم حقوقی بین المللی هم اقدام نشده است.
 
محسنی اژه‌ای گفت: خیلی بیشتر از این باید به جرایم آمریکایی‌ها که در زمان انقلاب، پس از انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن مرتکب شدند، پرداخته می‌شد؛ البته قوه قضائیه برخی از این مسائل را در حوزه بین المللی مورد تعقیب قرار داده و در این رابطه با وزارت خارجه هم تعاملاتی را داشته است. بسیاری از مردم که بر اثر اقدامات تروریستی جریان‌ها و گروه‌های وابسته به آمریکا شهید و یا جانباز شده‌اند، اقامه دعوی دارند و در خصوص برخی از پرونده‌های اینچنینی حکم صادر شده است.
 
وی افزود: در پرونده‌ای مربوط به شکایت 18 نفر از شهروندان کشورمان که در بمباران‌ها آسیب دیدند، مبلغ 9 هزار و 303 میلیارد ریال علیه آمریکا حکم صادر شد.
 
سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت: با تلاش مجلس شورای اسلامی شاهد رای دادن نمایندگان مردم به وزرای پیشنهادی بودیم. ان‌شالله هر چه سریع‌تر دولت دوازدهم کار خود را شروع کند. امیدواریم نهایت تلاش دولتمردان در جهت اجرای قانون اساسی، تدابیر مقام معظم رهبری و خواسته‌های مردم باشد و بتوانند به فعالیت در راستای اولویت‌هایی هم‌چون اشتغال، تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم بپردازند.
 
 وی ادامه داد: قوه قضائیه هم به نوبه خود همچون سنوات گذشته اعلام می‌کند که در جهت تحقق اولویت‌ها نظیر سرمایه‌گذاری، اشتغال و حمایت از تولید داخلی همه توان خود را برای کمک به دولت به کار خواهد گرفت.
 
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد قوه قضائیه با متخلفان در داخل دستگاه قضا، بیان داشت: یکی از مسائل مورد عنایت این قوه به ویژه از سال 94 به بعد برخورد با اینگونه افراد بوده و در این رابطه تاکنون با افراد خاطی اعم از کارکنان قوه قضائیه و افرادی که عنوان جعل کرده‌اند، برخورد کرده‌ایم. بازرسی‌های پنهانی در قوه قضائیه انجام می‌شود و به صورت پنهانی مراکز مختلفی از دستگاه قضا را مورد بازرسی قرار می‌دهیم که اگر با مورد خلافی روبرو شویم، به نحو روشن و مستند آن را دنبال می‌کنیم؛ تاکنون در این رابطه نیز توفیقات خوبی داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: نظارت بخش دوم برخورد با متخلفان است؛ که در این رابطه دادسرای انتظامی قضات به صورت علنی و رسمی کار بازرسی را انجام می‌دهد و در صورت مواجهه مورد مشکوک با آن مقابله می‌کند. مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه هم با قوت بیشتر در برخورد با متخلفان دستگاه قضایی کار خود را دنبال می‌کند.
 
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برقراری ارتباط این قوه با مردم برای برطرف‌سازی شبهات و پاسخگویی به آن‌ها گفت: مرکز ارتباطات قوه قضائیه با مردم از طریق وب‌سایت و تلفن گویا ارتباط برقرار می‌کند و بخش عمده‌ای از مشاوره‌های حقوقی را جهت شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی در این حوزه انجام می‌دهد. کسی که با ساختار قوه قضائیه آشنایی نداشته باشد، از این طریق می‌تواند ارتباط لازم را برقرار کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اقدام اخیری که از سوی سازمان مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه انجام شده، راه‌اندازی سامانه تلفنی 1580 است که مردم می‌توانند از این طریق آنچه را که لازم است از دستگاه قضایی سوال کنند و مطالب خود را با ما در میان بگذارند.
 
محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی دیگر گفت: در روزهای اخیر در سمنان پرونده‌ای به جهت فساد مالی تشکیل شده است که طی آن تعدادی به عنوان متهم بازداشت شده‌اند اما پرونده هنوز در مرحله دادسرا و مقدماتی است و بیش از این نمی‌توان توضیح داد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار