کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد

کارگاه آموزشی در حوزه‌های نویسندگی، خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و روش‌های مصاحبه‌گیری و پژوهش دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ - 20August 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، کارگاه آموزشی در حوزه‌های نویسندگی، خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و روش‌های متعدد مصاحبه‌گیری و پژوهش دفاع مقدس به همت ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری استان برگزار شد.
 
کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد 

 

در این کارگاه آموزشی یک روزه که با حضور سردار «علی ناظری» مدیر نشر فاتحان، «محمد قاسمی‌پور» مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و «مهدی کاموس» پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس برگزار شد مباحثی از قبیل کلیات دوره نویسندگی، آشنایی با فن نویسندگی، آشنایی با داستان نویسی و گونه‌ها و قالب‌های نوشتاری برآمده از خاطرات دفاع مقدس مطرح و تشریح شد.

نقد و بررسی کتاب «حرمان فاو» شامل زندگینامه سردار جانباز شهید «محمد لطیف‌فر» از دیگر برنامه‌هایی بود که در این کارگاه برگزار شد.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: این نخستین کارگاه آموزشی است که در زمینه نویسندگی دفاع مقدس با حضور اساتید برجسته این حوزه در ستاد کنگره شهدای استان برگزار می‌شود.

سرهنگ «محمد نصیرزاده» با تأکید بر حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، افزود: نویسندگان این حوزه توسط چند نهاد از جمله ستاد کنگره شهدا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثاگران حمایت می‌شوند.

کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد 

تدوین 85 عنوان کتاب دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: تاکنون 85 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط کنگره شهدا و حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج استان به چاپ رسیده که از این تعداد، 32 عنوان کتاب در دو سال اخیر چاپ و به بازار عرضه شده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 20 عنوان از این کتاب‌ها توسط انتشارات «فتح دنا» مربوط به ستاد کنگره شهدا چاپ و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه دفاع مقدس قرار گرفته است.

نصیرزاده گفت: همچنین زندگینامه و خاطرات تعدادی از فرماندهان گردان‌ها و سرداران شهید استان شامل زندگینامه و خاطرات سردار شهید «نظرپور»، سردار شهید «رکنی»، سردار شهید «شیرودی»، سردار شهید «علیزاده»، سردار شهید «بازگیر»، سردار شهید «جهان ناصری»، سردار شهید «خدامراد مرادی»، سردار شهید «فریبرز پناهی» و سردار شهید «جواد هرمزپور» در قالب 9 کتابچه منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این کتابچه‌ها به صورت جیبی و برای قشر دانشجو، دانش‌آموز و حتی نوجوانان تهیه شده، گفت: محتویات این کتابچه‌ها شامل تصاویر دوران دفاع مقدس و همچنین خاطراتی است که از طریق همرزمان، دوستان و خانواده این شهدا به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: «خاطرات زخمی»، «حرمان فاو»، «چریک نجات‌بخش»، «شهدای ایل جلیل»، «چلچراغ» و «جای پای رودم» از مهم‌ترین عناوینی هستند که تاکنون توسط کنگره شهدای استان تولید شده است.

سرهنگ نصیرزاده گفت: در حال حاضر نیز تعدادی کتاب در دست چاپ داریم که به زودی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

 
کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد 

حمایت از نویسندگان حوزه دفاع مقدس

وی ادامه داد: شرایط برای فعالیت نویسندگان حوزه دفاع مقدس مهیا بوده و کنگره شهدا، حفظ آثار سپاه، حفظ آثار دفاع مقدس و حوزه هنری آمادگی دارند منابع موردنیاز را در اختیار این افراد قرار دهند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از استمرار برگزاری کارگاره‌های آموزشی برای نویسندگان حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم این کارگاه‌ها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار