نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس:

مهم‌ترین گام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید اثری فاخر در حوزه دفاع مقدس است

نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس گفت: تولید یک اثر هنری فاخر و تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس می‌تواند مهم‌ترین گام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی هنرمندان باشد.
کد خبر: ۲۵۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ - 21August 2017
تولید اثر هنری دفاع مقدسی فاخر مهم ترین گام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استبهمن پارساآرا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به نمایش «می‌شنوی؟ داره منو صدا میزنه» و اجرای روی صحنه آن به همت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: این نمایش نگاهی نو به ژانر دفاع مقدس دارد و روایتگر شرایط پس از جنگ و جامعه فعلی با بهره‌مندی از عناصر نمایش و صحنه و انتقال به مخاطب است.

وی افزود: این اثر به زندگی زناشویی یک همسر شهید پرداخته که مهریه او سفر به مشهد مقدس بوده که در مدت زمان اجرای روی صحنه به چگونگی پرداخت این مهریه با ایفای نقش بازیگران می‌پردازد.

نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر دفاع مقدس تصریح کرد: این نمایش که در سال جاری نوشته شده تاکنون به جشنواره‌های مختلف راه پیدا کرده و توانسته عناوین مختلفی را از بازیگری و نویسندگی به خود اختصاص دهد.

پارساآرا با اشاره به مدت زمان اجرای این نمایش گفت: «می شنوی؟ داره منو صدا میزنه» تا سی و یکم شهریورماه همه روزه در دو سانس 18 و 19 در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به روی صحنه می‌رود که مهناز سبزیچی ایفاگر نقش این همسر شهید است.

وی ادامه داد: در واقع این اثر با نگاهی هنرمندانه به جایگاه زنان در دفاع مقدس پرداخته و سعی کرده به مخاطبان از احوالات زنان شهدا بعد از اتمام جنگ تحمیلی بپردازد.

نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی سراسر پر از اتفاقات مختلف بود که هر کدام از آنها می‌تواند تبدیل به قصه‌های موثری برای نسل امروز باشد.

پارساآرا با اشاره به جوایز دریافت کرده این اثر گفت: در جشنواره مهر کاشان برگزیده بازیگری زن و مرد و همینطور نویسندگی شد. همچنین به عنوان منتخب هیات داوران از منظر نقش زن در دفاع مقدس در جشنواره لاله‌های سرخ موفق شدجایزه بازیگری زن را به خود اختصاص دهد.

وی متذکر شد: در واقع کار کردن در حوزه شهدا برکت بخش فعالیت هنرمندان است و به نوعی می‌توان فعالیت در عرصه دفاع مقدس را زکاتی برای هنر، هنرمند تلقی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها