گزارش دفاع پرس از عملیات آزادسازی تلعفر؛

حملات موشکی بسیج مردمی به مواضع داعش/ پیشروی پلیس فدرال و حشد شعبی در غرب تلعفر

ارتش عراق به همراه پلیس فدرال و بسیج مردمی این کشور حملات گسترده خود را از سه محور به عمق شهرستان اشغالی تلعفر در حومه غربی موصل آغاز کردند.
کد خبر: ۲۵۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ - 21August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات آزادسازی شهرستان اشغالی «تلعفر»، موسوم به «قادمون یا تلعفر» (ما می‌آییم ای تلعفر)، در حومه غربی شهر موصل مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق در حالی وارد دومین روز خود شده است که طی روز نخست عملیات، پیشروی گسترده‌ای از سوی نیروهای مسلح عراق (ارتش، پلیس فدرال و بسیج مردمی) در این منطقه صورت گرفت.
 
نیروهای بسیج مردمی عراق بیشترین نقش را در عملیات‌های روز گذشته داشتند. رزمندگان حشد شعبی علاوه بر موشک‌باران گسترده مواضع داعش در اطراف شهرستان تلعفر، که به عقب‌نشینی سریع عناصر این گروهک تروریستی به مرکز این شهرستان منجر شد، دست به پیشروی در سه محور جنوبی، شرقی و غربی زدند.
 
حملات موشکی بسیج مردمی به مواضع داعش/ پیشروی پلیس فدرال و حشد شعبی در غرب تلعفر/ عملیات ارتش در ناحیه شرقی و جنوبی 
در محورهای جنوب و شرق، نیروهای ارتش،‌ لشکر عملیاتی «العباس(ع)» و تیپ 26 حشد شعبی با همراهی واحدهایی از لشکر 9 زرهی ارتش عراق اقدام به پیشروی هشت کیلومتری در مناطق تحت اشغال داعش کردند و موفق به آزادسازی تپه‌های «زنبار» در این بخش از شهرستان تلعفر شدند.
 
نیروهای ارتش عراق و حشد شعبی ضمن سیطره بر ناحیه جنوبی سلسله جبال «زمبر» موفق به قطع جاده تلعفر- محلبیه شدند. طی همین نبرد روستای «تل سمباک» در شرق تلعفر نیز آزاد شد.    
 
در محور غرب نیز نیروهای تیپ 10 حشد شعبی ضمن رسیدن به ورودی محلات غربی شهر تلعفر، از به پرواز درآوردن پهپادهای خود برای رصد و بررسی موقعیت و امکانات نیروهای داعش در این بخش از شهر خبر دادند.
 
حملات موشکی بسیج مردمی به مواضع داعش/ پیشروی پلیس فدرال و حشد شعبی در غرب تلعفر/ عملیات ارتش در ناحیه شرقی و جنوبی 
نیروهای لشکر مکانیزه و کماندوهای نخبه پلیس فدرال عراق در همین محور نیز 2 روستای «النجار» و «حنش» را با پشتیبانی آتش تیپ 3 حشد شعبی از تروریست‌های داعش بازپس‌ گرفتند.
 
همچنین نیروهای موشکی تیپ 19 حشد شعبی تجمعات و پایگاه‌های تروریست‌های داعش در مناطق «عین طلاوی» و «مقتل الخنزیر» در شمال غرب شهرستان تلعفر را هدف حمله قرار دادند.
 
حملات موشکی بسیج مردمی به مواضع داعش/ پیشروی پلیس فدرال و حشد شعبی در غرب تلعفر/ عملیات ارتش در ناحیه شرقی و جنوبی 
طی عملیات نیروی هوایی ارتش عراق، 9 دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده به همراه 4 موضع خمپاره‌انداز و 2 دستگاه موتورسیکلت متعلق به گروهک تروریستی داعش علاوه بر ده‌ها پایگاه، از جمله یک انبار تسلیحات متعلق به این گروهک، منهدم شد.
 
طی عملیات‌های نیروهای مسلح عراق در 24 ساعت گذشته، 31 نفر از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند که یکی از آنان از نیروهای انتحاری این گروهک بود. از میان کشته‌ها 16 نفر در حملات نیروی هوایی و 15 نفر دیگر در عملیات‌های ارتش، پلیس و حشد شعبی کشته شدند.
 
همزمان با این عملیات، دفاتر حشد شعبی در استان‌های مختلف عراق شاهد ارسال کمک‌های مختلف، خصوصا در زمینه پزشکی، برای رزمندگان حاضر در میدان نبرد در استان نینوا است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار