مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تشییع و خاکسپاری پیکر 11 شهید گمنام دفاع مقدس در گیلان

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از سالروز شهادت امام جواد (ع) تا روز عرفه در پنج نقطه از استان گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ - 21August 2017
تشییع و خاکسپاری11 پیکر مطهر شهدای گمنام8سال دفاع مقدس درگیلانبه گزارش دفاع پرس از رشت، مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: از 31 مرداد ماه پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از سالروز شهادت امام جواد (ع) تا روز عرفه در پنج نقطه از استان گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

«رسول جلایی» به مشخصات شهدا و نقاط تشییع و تدفین آن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در زمان شهادت بین 19 تا 28 سال سن داشتند در شهرستان‌های سیاهکل، رشت، تالش و رضوانشهر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پیکر مطهر 2 شهید گمنام ساعت 10 صبح سه‌شنبه 31 مرداد ماه در سالروز شهادت امام محمدتقی (ع) در دیلمان شهرستان سیاهکل تشییع و در پارک شکوفه‌های این شهر تدفین می‌شوند.

جلایی تصریح کرد: پیکرهای پاک این جوانان غیور رزمنده که در عملیات‌های خیبر و بدر در سن 20 و 23 سالگی به درجه رفیع شهادت رسیدند به‌ ترتیب در مناطق عملیاتی مجنون و شرق دجله تفحص شدند.

وی از تدفین 2 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در بوستان ملت رشت خبر داد و گفت: مراسم تشییع این شهدای گرانقدر ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 2 شهریور ماه در پیاده راه فرهنگی رشت به‌سمت بوستان ملت این شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان افزود: این شهیدان والامقام در سن 19 و 21 سالگی در عملیات‌های والفجر 1 و کربلای 4 در مناطق عملیاتی فکه و جزیره سهیل به جمع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس پیوستند.

جلایی بیان داشت: ساعت 10 صبح سه‌شنبه 7 شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) نیز پیکرهای مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس در اسالم شهرستان تالش تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‌شود.

وی سن شهدای گمنام اسالم را 20، 21 و 22 ساله اعلام کرد و یادآور شد: این شهدای بزرگوار که به‌ ترتیب در مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره سهیل و شرهانی تفحص شدند در عملیات‌های بدر، کربلای 4 و محرم به فیض شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه 7 شهریور ماه پیکر پاک یک شهید گمنام هم در رضوانشهر تشییع و در ایستگاه رادار پدافند هوایی شهید عیسی‌پور پونل این شهرستان تدفین می‌شود.

جلایی اظهار داشت: این رزمنده 20 ساله دوران دفاع مقدس در تک دشمن در سال 1367 در منطقه عملیاتی زبیدات در اوج گمنامی و مظلومیت به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری 3 شهید گمنام همزمان با روز عرفه در تالش گفت: پیکرهای پاک این شهیدان سرافراز صبح روز پنج‌شنبه 9 شهریور ماه در پارک شهدای گمنام حویق واقع در شهرستان تالش به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان اعلام کرد: 3 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که در حویق شهرستان تالش تدفین می‌شوند 20، 22 و 28 ساله هستند و به ترتیب در عملیات‌های خیبر، کربلای 4 و بدر به شهادت رسیدند.

جلایی متذکر شد: در شامگاه امشب دوشنبه 30 مرداد در مسجد جامع شهرستان سیاهکل مراسم وداع با دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مردم شهیدپرور این خطه از استان گیلان نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ استان گیلان از سال 1380 تاکنون 115 شهید گمنام را در 41 نقطه از گیلان به خاک سپرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار