برنامه‌های بنیاد شهید در آستانه سالروز فاجعه منا تشریح شد

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری دومین کنگره ملی لاله‌های سپید و دومین کنگره ملی شعر منا و حرم، اجرای دعای عرفه در گلزارهای شهدای سراسر کشور، رونمایی از «یادمان شهدای منا» و «فرهنگ اعلام شهدای منا» را از برنامه‌های بنیاد در آستانه سالروز فاجعه منا اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 21August 2017
برنامه‌های بنیاد شهید در آستانه سالروز فاجعه منا تشریح شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اسکندر یارنسب با اعلام برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه سالروز فاجعه منا از تاریخ 9 شهریور مصادف با عید قربان تا 11 شهریور ماه گفت: پس از کشتار حجاج ایرانی در مناسک حج سال 1366، فاجعه منا در ایام ذی‌الحجه، با شهادت حجاج لب تشنه ایرانی در روز عید قربان و مقابل دیدگان سعودی‌ها، از دلخراش‌ترین رخدادهای بین‌المللی بود.
 
وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت شهدای منا در سال 1395 توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: این کنگره در محضر رهبر معظم انقلاب و با حضور خانواده‌های شهدای منا برگزار شد که حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم فرمودند:« فاجعه منا نباید فراموش شود » به همین منظور در سال جاری نیز بنیاد در سالروز فاجعه منا از تاریخ 9 الی 11 شهریور ماه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.
 
یارنسب با اعلام برگزاری دومین کنگره ملی لاله‌های سپید به مناسبت بزرگداشت شهدای منا در تاریخ 11 شهریورماه خاطرنشان کرد: این کنگره در تهران و با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری برگزار می‌شود و در این مراسم از دو اثر هنری جدید با موضوع منا رونمایی خواهد شد و تعدادی از خانواده شهدای فاجعه منا نیز مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرند و از کتاب «فرهنگ اعلام شهدای منا» نیز که در برگیرنده اطلاعات و زندگینامه شهدای منا است رونمایی می‌شود.
 
وی برگزاری دعای عرفه در گلزارهای شهدای سراسر کشور و رونمایی از یادمان شهدای منا را از برنامه‌های 9 شهریورماه روز عرفه عنوان کرد و گفت: در تهران پس از برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، یادمان و اثر فاخر هنری با موضوع شهدای منا در ارتفاع 9 متر مربع در قطعه بین‌المللی بهشت زهرا (س) رونمایی خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد افزود: این یادمان برگرفته از معماری کعبه و مسجد الحرام است که تمام اسامی شهدای فاجعه منا بر روی این اثر هنری به صورت سنگ نوشته حک شده و در روز پنج شنبه 9 شهریور ماه با حضور مسئولین و مقامات بنیاد رونمایی خواهد شد.
 
وی پرداختن به موضوع فاجعه منا توسط ائمه محترم جمعه و همچنین سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز در روز جمعه 10 شهریور با محوریت فاجعه منا را از دیگر برنامه‌های سالروز بزرگداشت فاجعه منا اعلام کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده در استان‌ها، سخنران‌های قبل از خطبه‌ها نیز از بازماندگان فاجعه منا و مسئولین بنیاد خواهند بود.
 
یارنسب از برگزاری دومین کنگره ملی شعر منا و حرم در سالروز فاجعه منا خبر داد و اظهار داشت: این مراسم در تهران و با حضور برخی شاعران از سراسر کشور برگزار می‌شود و شاعران برگزیده اشعار منتخب خود را با محوریت منا قرائت خواهند کرد.
 
وی در پایان افزود: طرح سپاس و دیدار مقامات استانی و شهرستانی با خانواده شهدا در طول سه روز بزرگداشت فاجعه منا، ذکر خاطرات بازماندگان و شاهدان حادثه منا از شبکه‌های صدا و سیما و مشارکت بنیاد در برگزاری یادواره‌های شهدای منا توسط خانواده‌های آنها از دیگر اقدامات بنیاد در این زمینه خواهد بود.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار