معرفی کتاب؛

«شهید صدر»

کد خبر: ۲۵۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ - 22August 2017
سیری در زندگی «سیدمحمدباقر» در کتاب «شهید صدر»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «شهید صدر» ناگفته‌ها و اسرار زندگی شهید آیت‌الله «سیدمحمدباقر صدر» اثری است که طی آن زندگی و مبارزات شهید صدر علیه رژیم پهلوی است.

نویسنده این کتاب سعی کرده تا در 120 صفحه خواننده را با این شخصیت مبارز و کمتر شناخته شده انقلاب اسلامی آشنا کند.

لحن کتاب داستان‌گونه و درعین حال یک مستند روایی است. «آیت‌الله عفیف نابلسی» نویسنده کتاب در مقدمه این کتاب آورده است:

«صحبت درباه شهید صدر بدون در نظر گرفتن شرایط و موارد مبهم پیرامون او ممکن نیست. با این حال سعی من در این کتاب تنها آن است که تجربه شخصی خودم را با او بنویسم و فقط به مواردی اشاره کنم که آن زمان دیده یا شنیده‌ام و به آنها مطمئن هستم. لذا این کتاب منبعی جز نویسنده ندارد.»

قسمتی از متن کتاب:

«اندکی بعد استادم سیدباقر کسی را دنبال من فرستاد و گفت:

به ذهنم رسید تو پیش پسر عمویم سید موسی بروی و نامه را ببری و جزییات مسائل را با او در میان بگذاری.

به دفتر مسافرتی رفتم و برای ساعت ده روز بعد به مقصد لبنان بلیط گرفتم. صبح راه افتادیم و به دلیل اختلاف ساعت این دو کشور ساعت ده به بیروت رسیدیم. با خودم یک کیف دستی داشتم. بی‌تفاوت به ماشین‌های فرودگاه بیرون زدم؛ چون اینها بیشتر از بقیه کرایه می‌گیرند. همین طور پیاده آمدم و بیرون رفتم. راننده‌ها فکر می‌کردند آنجا کسی منتظر من است. من به یکی از تاکسی‌ها رسیدم و سوار شدم و به مجلس اعلای شیعیان رفتم.

سیدموسی را پیدا نکردم. کمی منتظر شدم تا راننده مخصوص امد و به من گفت سید در کیفون برای ناهار مهمان است. محوطه مجلس غذاخوری نداشت. من ناهار نخورده منتظر شدم تا ابوعلی راننده سید آمد و مرا به کیفون برد. سید از دیدن من تعجب کرد و گفت:

هنوز اینجایی؟

گفتم:‌نه، از نجف آمدم.

فهمید پیامی از سید محمدباقر دارم. وقتی مردم رفتند به من گفت بفرمایید. سوار ماشین شدیم و من از اسرار و ارزوهای پیچیده برایش حرف زدم.»

«شهید صدر» به قلم «آیت‌الله عفیف نابلسی» نوشته و توسط «اسماء خواجه‌زاده» در 120 ترجمه شده است. این کتاب در 1000 نسخه توسط «نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها» منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار