اندیشکده آمریکایی:

5+1، آژانس را به تحقیق از سایت «پارچین» ملزم کند

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه گفته است که گروه 1+5 بایستی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به انجام تحقیقات بیشتر از سایت نظامی «پارچین» ملزم کند.
کد خبر: ۲۵۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ - 21August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک اندیشکده آمریکایی که به جنجال‌سازی بر سر برنامه هسته‌ای ایران شهرت دارد در گزارشی روز (دوشنبه) ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه گفته است که گروه 1+5 بایستی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به انجام تحقیقات بیشتر از سایت نظامی «پارچین» ملزم کند.

در گزارش اندیشکده «علوم و امنیت بین‌الملل» ادعا شده در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) ساز و کارهای مناسب برای تحقیقات میدانی و نمونه‌برداری‌های میدانی از سایت پارچین در نظر گرفته نشده است.

اندیشکده آمریکایی با بیان اینکه «1+5 بایستی آژانس را به تحقیقات بیشتر درباره مسئله پارچین ملزم کند» گفته که ایران بایستی اجازه دسترسی آژانس به سایت‌ها و افراد کلیدی را فراهم کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «عدم دسترسی مداوم به پارچین صلاحیت راستی‌آزمایی‌های برجام و سودمندی درازمدت این توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را زیر سوال می‌برد.»

ادعاهای موسسه علوم و امنیت بین‌الملل در حالی مطرح شده که ایران و آژانس بین‌المللی بر اساس نقشه‌راه مورد توافق دو طرف، بر سر حل و فصل مسئله موسوم به «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران» (PMD) توافق کردند.

منبع: تی نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار