سردار باقرزاده:

تدفین شهدا تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

پس از ایجاد سازه در پارک نشاط قوچان، در فاصله سالروز شهادت امام صادق (ع) تا ولادت امام رضا(ع) سه تن از شهدای گمنام در قوچان به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 30August 2013

تدفین شهدا تریبونی دائمی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سیدمحمد باقرزاده، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از شهرستان قوچان برای تدفین شهدای گمنام گفت: دفن شهدا نخستین گام برای ادامه فعالیتهای فرهنگی و فعالیتهای مربوط به دفاع مقدس است.

وی هدف از تدفین شهدای گمنام در شهرستانها را ایجاد نقطهای معنوی برای شهدا و غفلتشکنی برای انسانها دانست و افزود: ما به دنبال ایجاد قبرستان و تشریفات نیستیم، بلکه به دنبال معنویت شهدا هستیم.
 
رئیس قرارگاه کمیته جستوجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: با تدفین شهدا یک تریبون دائمی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسلهای آینده ایجاد میشود.
 
سردار باقرزاده پارک نشاط شهرستان قوچان را دارای موقعیت مناسبی برای تدفین شهدای گمنام دانست و یادآور شد: باید نقطهای مرکزی در بالای پارک برای تدفین شهدا و تشرف و حضور مردم در نظر گرفته شود تا محلی برای خلوت و انس و ایجاد سفرههای نماز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید برای تدفین شهدا نقطه برتر را انتخاب کنیم چون شهدا سختترین کارها را انجام دادهاند، بنابراین باید بلندترین و بهترین مکان برای توجه همگان در نظر گرفته شود؛ پس مقبره شهدای گمنام به عنوان نگین یک شهر خواهد بود.
 
سردار باقرزاده با اشاره به درخواست بسیج دانشجویی و تشکلهای دانشگاه آزاد قوچان مبنی بر دفن شهدای گمنام در این دانشگاه گفت: پس از آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاهها و حضور دانشجویان، شاهد تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه نیز خواهیم بود.
نظر شما
پربیننده ها