مدیرکل دیوان محاسبات استان قم:

وصیتنامه‌های شهدا بیانگر عمق جهان‌بینی آنهاست

مدیرکل دیوان محاسبات استان قم با اشاره به عمق اعتماد و اعتقاد شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم به حقانیت راهی که رفته‌اند، گفت: وصیتنامه‌های شهدا یک کتاب و یک فرهنگ و بیانگر عمق جهان‌بینی آنها است.
کد خبر: ۲۵۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ - 22August 2017
 
وصیتنامه های شهدا بیانگر عمق جهان بینی آنهاستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «نبی‌الله کرمی» مدیرکل دیوان محاسبات استان قم در دیدار سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، اظهار داشت: توجه به ارزش‌هایی همچون محتوای قرآن کریم، تعالیم اهل بیت (ع) و حماسه عاشورایی دفاع مقدس، جامعه و نسل‌های آینده را از اشتباهات محاسباتی مصون نگه خواهد داشت.

وی اهمیت سفرهای زیارتی راهیان نور را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور در این سفرهای معنوی جد و جهد هر فرد زائری را نسبت به مسئولیت‌ها و تکالیفی که بر عهده دارد بیشتر و دقیق‌تر و انگیزه وی را نسبت به فعالیت‌ها فزون‌تر می‌کند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قم با اشاره به این نکته که سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی همچون راهیان نور موجب هدایت و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با هشت سال دفاع مقدس خواهد شد، تصریح کرد: در این زمینه ضرورت دارد ارتباط با مراکزی همچون مدارس بیشتر شود تا فرهنگ دفاع مقدس بیشتر و سریعتر به نسل نوجوان منتقل شود.

وی عنوان کرد: کار در این حوزه‌ها هر چند پرمشقت است اما با برنامه‌ریزی‌های مناسب، سهل‌الوصول خواهد شد و اگر افراد در برابر هر هزینه‌ای که از بیت‌المال در این راه انجام می‌شود خود را پاسخگو ببیند، انجام امور بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود.

کرمی با اشاره به عمق اعتماد و اعتقاد شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم به حقانیت راهی که رفته‌اند، گفت: وصیتنامه‌های شهدا یک کتاب و یک فرهنگ و بیانگر عمق جهان‌بینی آنها است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قم با ذکر این نکته که اگر جهان‌بینی ما درست نباشد مسیر را غلط می‌رویم، عنوان کرد: وصیتنامه‌های شهدا نشان می‌دهد آنان از جهان‌بینی عمیقی برخوردار بوده‌اند و شایسته است آثار و وصیتنامه‌هایشان در قالب‌های هنری همچون فیلم به جامعه معرفی شود.

وی قم را مرکز تحول خواند و افزود: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و چاب کتاب‌هایی در معرفی شهدا و حماسه و جهاد از اقدامات مناسب در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان و کشور و حتی بین‌الملل خواهد بود.

در این دیدار که در دیوان محاسبات استان قم صورت گرفت، سرهنگ احمد حسینی ضمن معرفی ساختار هیئت امنایی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در کشور، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس شامل ساخت موزه، پیگیری ساخت حرم‌های شهدای گمنام، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها و موضوعات دیگر ارائه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها