​نگاهی به جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت

الیاس قاسم‌اف در کتاب «جایگاه اهل بیت (ع) و پاسخ به سلفی‌ها» با استفاده از احادیث کتاب‌های اهل سنت و تصریح محدثین اهل سنت و سلفی بر صحت و تواتر آن، فضائل اهل بیت (ع) را در شش فصل تدوین کرده است.
کد خبر: ۲۵۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ - 22August 2017
​نگاهی به جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «جایگاه اهل بیت (ع) و پاسخ به سلفی‌ها» تالیف الیاس قاسم‌اف، با استفاده از احادیث و اخبار کتاب‌های اهل سنت در زمینه فضائل اهل بیت (ع) در شش فصل به‌گونه‌ای تنظیم شده که خواننده با مطالعه و آگاهی از آن احادیث و تصریح محدثین اهل سنت و سلفی بر صحت و تواتر آن، شکی برایش باقی نماند که دین اسلام، حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) را با این مقام‌های والا و صفات کامل دینی و علمی زینت بخشیده و بر دیگران برتری داده و آن‌ها را به‌عنوان الگو و رهبران بعد از پیامبر (ص) بر این امت اختیار کرده است. در این اثر هرجا از سوی سلفی‌ها از حیث سند و متن شبهه‌ای وارد شده،‌ پاسخ مناسب به آن داده شده است.
 
«فضائل اهل بیت (ع)»، «فضائل امیرالمومنین (ع)»، «فضائل حضرت زهرا (س)»، «فضائل مشترک امام حسن و امام حسین (ع)»، «امامان پس از امام حسین (ع)» و «حضرت مهدی (عج)» فصل‌های کتاب هستند.
 
مولف در فصل نخست در بیان سخنان برخی از محدثان و مفسران اهل سنت درباره آیه تطهیر، آورده است: «برخی محدثان و مفسران اهل سنت به صراحت گفته‌اند که آیه تطهیر درباره پیامبر، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) نازل شده است؛ مانند: «1- سمعانی می‌گوید: ابوسعید خدری، ام‌سلمه و بسیاری از تابعین از جمله مجاهد و قتاده، معتقدند آیه تطهیر درباره اهل بیت پیامبر (ص) نازل شده است و اهل بیت پیامبر (ص) عبارتند از: علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) (تفسیر سمعانی، ج 4،‌ص 282؛ تفسیر بغوی، ج 3، ص 528). 2- طبری (متوفا 310 ق) در تفسیرش درباره مصداق اهل بیت در آیه تطهیر می‌گوید: «برخی گفته‌اند که منظور از اهل بیت در این آیه، پیامبر، علی، فاطمه، حسن و حسین (ع) هستند.» وی در این بخش 13 حدیث از عائشه، ام‌سلمه، سعد بن ابی وقاص،‌ ابوسعید خدری، واثله، انس بن مالک، ابوحمراء، عمر بن ابی سلمه و امام سجاد (ع) روایت کرده که معتقدند منظور از اهل بیت در آیه تطهیر، پنج تن هستند، سپس می‌گوید: «دیگران گفته‌اند که منظور، زنان پیامبر (ص) هستند و در این بخش فقط نام عکرمه خارجی را ذکر کرده است. (تفسیر طبری، ج 18، ص 65، ذیل آیه 33 احزاب)».
 
کتاب «جایگاه اهل بیت (ع) و پاسخ به سلفی‌ها» در 672 صفحه با شمارگان 300 نسخه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات نورالأمین راهی بازار نشر شده است. 
 
انتهای پیام/161
نظر شما
پربیننده ها