عدن، ایستگاه آخر تروریست‌های اجاره‌ای

قرار است همه تروریست‌های اجاره‌ای از سوریه، عراق و لبنان را به صورت فله‌ای به بندر عدن منتقل کنند که ایستگاه آخر و پایان کار تروریست‌هایی است که سال‌ها در منطقه دست به شرارت و جنایت زده‌اند.
کد خبر: ۲۵۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ - 22August 2017
عدن، ایستگاه آخر تروریست‌های اجاره‌ایبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رژیم آل سعود سرگرم انتقال تروریست‌های اجاره‌ای از سوریه، عراق و لبنان به بندر عدن در سواحل جنوبی یمن است. تروریست‌های اجاره‌ای طی هفته‌های اخیر با مشاهده شدت و دامنه عملیات ضد تروریستی به ستوه آمده و در هر فرصتی از نیروهای ضد تروریستی درخواست آتش بس کرده‌اند.
 
پس از اجرای عملیات مبادله و جابجائی، تروریست‌ها به ادلب و سایر شهرهائی که هنوز در اشغال داعش باقی مانده اند، منتقل و از آنجا اکثراً به بندر عدن واقع در سواحل جنوبی یمن منتقل می‌شوند. با در نظر گرفتن اینکه در یمن فرودگاه دایری وجود ندارد، اعزام تروریست‌ها از طریق دریا به عدن صورت می‌گیرد.

با این حال، رژیم آل سعود برای حفظ وجهه ظاهری قضایا و حتی با آرزوی ترمیم چهره به شدت آسیب دیده عربستان، سعی دارد تمامی تروریست‌های اجاره‌ای را نیروهای ویژه عربستان معرفی کند که برای انجام عملیات کماندوئی و دست زدن به تحرکات پارتیزانی به عدن اعزام شده‌اند. تروریست‌ها در بندر عدن هم قرار است به کمک خودروهای زرهی، تانک و سایر تجهیزات سنگین نظامی، دست به هر جنایت ممکن بزنند و آن را به حساب عملیات گسترده نیروهای ویژه ارتش عربستان بگذارند.

محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد عربستان امیدوار است با این اقدامات ماجراجویانه چند هدف را به طور همزمان تعقیب کند. نخست احیای وجهه و اعتبار از دست رفته ارتش عربستان که تاکنون حتی نتوانسته یک فقره عملیات موفق زمینی در خاک یمن را انجام دهد و به پایان ببرد. دوم آنکه تروریست‌های اجاره‌ای پس از خروج از سوریه و عراق به خانه خود یعنی اروپا بازگشته اندو در گوشه و کنار اروپا از جمله اخیراً در اسپانیا دست به جنایت و کشتار زده‌اند. بدین ترتیب اروپا با فشار به عربستان و سایر حامیان تروریسم از آنها قویاً خواسته است که برای پایان دادن به این قبیل حوادث و سروسامان دادن به ساختارهای تروریستی، کاری بکنند.
 
اعزام تروریست‌ها به عدن و جلوگیری از بازگشت آنها به اروپا دو هدفی است که همزمان می‌تواند از یکسو نیازهای عملیاتی ریاض در یمن را پاسخگو باشد و از سوی دیگر مشکل بازگشت تروریست‌ها به خانه هایشان در اروپا را به صورت ریشه‌ای حل و فصل کند. موضوع مهمتری هم وجود دارد که از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است و آن سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی، ناتوانی و فقدان مدیریت محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولیعهد عربستان است که این روزها اعتراضات فراوانی را به ویژه درون خاندان آل سعود به همراه داشته و زمزمه‌های مخالفت با وی را به صورت روزافزونی به اعتراضات علنی مبدل کرده است.

واقعیت این است که تمامی طرح‌ها و تلاش‌های مذبوحانه محمد بن سلمان در سراسر منطقه به شکست، ناکامی و رسوائی منجر شده و باقیمانده حیثیت آل سعود را به ویژه نزد متحدین عربستان برباد داده است. از جمله مقامات سیاسی – نظامی آمریکا و انگلیس بارها خواستار خروج فوری و شرافتمندانه سعودی‌ها از یمن شده‌اند. البته منظور مقامات لندن و واشنگتن از خروج شرافتمندانه، آن است که فرار سعودی‌ها از یمن، با خفت و خواری بیشتری همراه نباشد و به منزله عقب نشینی ناشی از ناکامی‌ها و شکست عربستان در تامین اهدافش ارزیابی نشود.

نه تنها عربستان بلکه متحدانش در ائتلاف طوفان قاطعیت نیز در جنگ بی‌حاصل یمن، کاملاً خسته، ناکارآمد و به شدت ناتوان ظاهر شده‌اند و حتی نزد حامیان ماوراء بحاری ائتلاف هم کمترین امیدی به موفقیت آنها باقی نمانده است. اساس استدلال حامیان ائتلاف به ویژه آمریکا و انگلیس این است که اگر ائتلاف توان و ظرفیتی برای پیروزی و دستیابی به اهدافش در یمن داشت، آنزمان که تازه نفس بود و چنین شکست‌های خفت باری را متحمل نشده بود، می‌بایستی خودی نشان می‌داد. بعلاوه جنگ یمن از همان ابتدا با موارد آشکار نقض حقوق بشر همراه بوده که آبروئی برای ائتلاف و حامیانش باقی نگذاشته است.
 
به ویژه تشدید محاصره زمینی، دریائی و هوائی و تخریب زیرساخت‌ها و نابودی منابع آب آشامیدنی، سراسر یمن را با قحطی، گرسنگی و شیوع «وبا» مواجه ساخته که تلفات سنگینی را بر شهروندان غیرنظامی تحمیل نموده و افکار عمومی جهان را علیه ائتلاف و حامیانش برانگیخته است. در چنین شرایطی آل سعود به جای پایان دادن به جنایات جنگی و عقب نشینی از شرارت‌ها در یمن امیدوار است که با عنایت بیشتر و توسل به آخرین اقدامات نظامی، بتواند اوضاع را به سود خود تغییر دهد و حتی جبران مافات کند.

این ظاهر قضیه است ولی سعودی‌ها سعی دارند خود و متحدانشان را از شر تروریست‌های اجاره‌ای نجات دهند و از آخرین توان و ظرفیت آنها برای وارد کردن آخرین ضربه‌های ممکن به مردم مظلوم و جنگ زده یمن هم سوءاستفاده کنند. در واقع، تروریست‌ها از این دیدگاه به ایستگاه آخر رسیده‌اند و بقای آنها به شدت و دامنه تاثیرات جنایات جنگی آنها در بندر عدن و تاثیرات آن بستگی دارد. این بدان معنی است که حداقل در مقطع کنونی، تاریخ مصرف تروریست‌های اجاره‌ای به پایان رسیده و آنها به هر قیمت ممکن باید نابود شوند. به عبارت دیگر، سعودی‌ها ماموریت دارند تروریست‌های اجاره‌ای را تعمداً به کام مرگ بفرستند و پرونده آنها را موقتاً ببندند.

این همان نکته‌ای است که یکبار ترکی الفیصل رئیس وقت شبکه جاسوسی و امنیتی عربستان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان ساخته بود که در پاسخ سئوال پوتین درباره شکست احتمالی تروریست‌ها در سوریه و عراق، سرنوشت آنها چه خواهد شد؟ پاسخ داده بود که آنها را در اولین فرصت و به هر قیمت ممکن به کلی نابود خواهیم کرد!

اگر تروریست‌های اجاره‌ای از همان ابتدا می‌دانستند که حامیان تروریسم با جان آنها بازی می‌کنند و آنچه دریافت می‌کنند، پول خون آنهاست، چه بسا به جای شرارت علیه ملت‌های مظلوم منطقه از همان ابتدا علیه حامیان تروریسم در منطقه و فرامنطقه وارد عمل می‌شدند و آن همه خباثت و بیشرمی را با آنها تسویه حساب می‌کردند.

اکنون دیدگاه و تصمیم تروریست‌ها هرچه باشد، شاید برای اینکه به مسائل آشکار و نهان اندیشه کنند بسیار دیر شده باشد. چرا که قرار است همگی تروریست‌ها را به صورت فله‌ای به بندر عدن منتقل کنند که ایستگاه آخر و پایان کار تروریست‌هائی است که سال‌ها در منطقه دست به شرارت و جنایت زده‌اند.
 
منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار