طیب نیا:

اولویت دولت خروج سریع، پایدار و غیرتورمی از رکود اقتصادی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارائه لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به مجلس، گفت: اولویت اول دولت خروج سریع و پایدار و غیرتورمی از رکود اقتصادی است.
کد خبر: ۲۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶ - 17August 2014

اولویت دولت خروج سریع، پایدار و غیرتورمی از رکود اقتصادی است

به گزارش دفاع پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی طیبنیا در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 مرداد) مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: یکی از مهمترین تصمیمات دولت و مجلس در اولین گام فعالیت خود ثباتبخشی در اقتصاد است که با لطف خداوند و همراهی مجلس و مردم توانستیم ثبات نسبی در اقتصاد را برقرار کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اولویت اول دولت خروج سریع، پایدار و غیرتورمی از رکود اقتصادی است، دولت تلاش خود را در حوزه رونق اقتصادی و خروج از رکود به صورت غیرتورمی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بهبود معیشت مردم، حمایت از اقشار آسیبپذیر و اعتلای موقعیت ایران در سطح جهانی و همچنین کاهش آسیبپذیری کشور از تکانههای خارجی، مستلزم خروج سریع از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار درونزا و برونگرا است.

طیبنیا گفت: دشمنان با تحمیل تحریمها و ایجاد موانع سر راه برداشت از منابع مالی و همچنین تحمیل تورم شتابان خواستند اراده مردم را بشکنند، بنابراین  باید با بهرهگیری از فرصتها و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص در مقوله اقتصاد مقاومتی، توطئههای دشمنان را نقش بر آب کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم، ادامه داد: خواست مقام معظم رهبری و مردم تلاش برای خروج از رکود اقتصادی است که در این زمینه دولت ریشههای رکود را شناسایی کرده و مجموعه سیاستها و راهکارهایی را برای مقابله با رکود در یک بسته تقدیم کرده است.

وی افزود: برخی سیاستهای خروج از رکود در حوزه اختیار دولت است و برخی مستلزم اخذ مجوز از مجلس است، این بسته در قالب لایحهای تهیه شده که از تمامی بخشها برای تدوین این لایحه کاربردی استفاده شده است.

طیبنیا گفت: حل مشکلات نظام بانکی، افزایش سرمایه بانکها، تأدیه بدهی دولت به بانکها، فروش اموال مازاد بانکها، ارتقای بازار سرمایه، تأدیه بدهی دولت به بخش خصوصی، بهبود تولید، بهبود فضای کسب و کار، پیش بینی معافیتهای مالیاتی برای سهامداران از مهمترین نکاتی است که در بسته خروج از رکود مطرح شده است که پس از تصویب این لایحه، باید برای قانون بودجه سال 93 اصلاحیهای به مجلس تقدیم شود تا لایحه مذکور قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اهمیت لایحه مذکور افزود: لایحه خروج غیرتورمی از رکود میتوانست به صورت دوفوریتی ارائه شود، اما به دلیل بررسیهای بیشتر و استفاده از نظرات نمایندگان این لایحه یک فوریتی ارائه شد.

وی در پایان گفت: از تمام نهادهای دولتی و حکومتی میخواهم تا با همیاری، در انجام این ماموریت تاریخی ما را کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار