سردار اشتری:

دفاع مقدس ذخیره ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده ناجا با اشاره به سختی‌ها و حوادث جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس ذخیره بسیار ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۲۵۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 22August 2017
دفاع مقدس ذخیره ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خوزستان با درود به شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای نظم و امنیت، مدافعان حرم و شهدای استان شهیدپرور خوزستان و تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: خوزستان استانی با مردمانی شهیدپرور، ولایتمدار و مقاوم است که در هشت سال دفاع مقدس میزبان رزمندگان اسلام بود و هر زمان که توفیق سفر به این استان را پیدا می‌کنیم، یاد و خاطره دفاع مقدس برای ما زنده می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به سختی‌ها و حوادث ناگواری که مردم این استان در زمان جنگ تحمیلی و حمله عراق به جمهوری اسلامی ایران متحمل شدند تصریح کرد: این پایداری و مقاومت زنان، مردان، جوانان و همه اقشار افتخاری برای تاریخ جمهوری اسلامی ایران است و دفاع مقدس نیز ذخیره بسیار ارزشمندی برای کشورمان محسوب می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی یاد آور شد: در زمان جنگ دشمن بعثی با تمام توان و کمک دنیا به جمهوری اسلامی ایران که نظامی نوپا و تازه تأسیس بود، حمله کرد. این در حالی بود که رزمندگان ما کمترین و دشمنان بعثی از بیشترین تجهیزات و امکانات برخوردار بودند اما به حول و قوه الهی و با همت و بسیج مردم عزیز استان و سراسر کشور، بعد از هشت سال دفاع مقدس، پیروزی را از آن خود کردند و این نشان داد که هرجا ایمان به خدا، توسل به اهل بیت و روحیه جهادی باشد، ملت ما پیروز خواهد شد.

سردار اشتری ادامه داد: امروز همکاران ما در نیروی انتظامی در حال مبارزه با کسانی هستند که در فکر برهم زدن امنیت کشور و تجاوز به حقوق دیگرانند، لذا در مأموریت‌های متعدد و گسترده در نیروی انتظامی درب شهادت باز است و فرزندان این ملت عزیز در نیروی انتظامی با همان روحیه در راه خدا جهاد و برای امنیت، آرامش و آسایش مردم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مرزداران ما در حدود 8 هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و دریایی ایران حضور دارند، گفت: مرزبانی ما وظیفه حراست، حفاظت و پاسداری از مرزها را در کنار دیگر ماموران در جاده‌ها، شهرها و روستاها برعهده دارد.

اشتری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت امنیتی در سراسر کشور مطلوب است، گفت: این امنیت را مرهون شهدا، هدایت‌های مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم و همت تمامی نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

این مقام عالی انتظامی هماهنگی، همدلی و همزبانی در این استان را مناسب دانست و ادامه داد: باید این همدلی را افزایش دهیم که حتما برکات زیادی در پی دارد و نتیجه آن عاید مردم می‌شود.

سردار اشتری در ادامه از زحمات بی‌شائبه، شبانه روزی و هوشیارانه سردار اسحاقی تقدیر و تشکر کرد و گفت: انصافا در مدت بیش از هفت سال و دو ماه، تلاش‌های بسیاری در راستای تامین امنیت و خدمات به مردم انجام شده است.

وی افزود: به دلیل وضعیتی که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم همچنین همسایگی با کشور عراق و وجود گروه‌های تجزیه طلب، می‌طلبید که یک اراده محکم، فرماندهی قوی و همکاری همه جانبه را در استان شاهد باشیم.

فرمانده ناجا با اشاره به بیشترین سفرهای خود به این استان تصریح کرد: هر بار به استان خوزستان آمدم شاهد تلاش مضاعف و اقدامات شایسته سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان در این هفت سال بوده‌ام.

سردار اشتری در ادامه سردار عباس زاده را از فرماندهان لایق نیروی انتظامی دانست و آخرین مسئولیت وی را فرماندهی استان بوشهر عنوان کرد و گفت: بیش از چهار سال سابقه خدمت در خوزستان و آشنایی که وی نسبت به مسئولان، کارکنان و رده‌های مختلف این استان دارد می‌تواند در مسئولیت جدید وی تاثیرگذار باشد و امیدوارم با همکاری همه مسئولان، مردم ولایتمدار و شهید پرور و به ویژه شورای تأمین و نمایندگی محترم ولی فقیه در استان موفقیت‌های خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به این که جابه‌جایی‌ها باعث رشد و شتاب بیشتر در اجرای مأموریت‌ها خواهد شد، اظهار داشت: مأموریت‌های نیروی انتظامی طبق یک برنامه پیش می‌رود و بعد از تصویب در ستاد کل هیچ فرماندهی امکان تغییر آن را ندارد و باید همان برنامه‌ها اجرایی شود.

فرمانده ناجا هدف و ماموریت نیروی انتظامی را استقرار نظم و امنیت دانست و افزود: راه‌هایی که برای رسیدن به این هدف مشخص شده هم در شرح وظایف قید می‌شود و هم شاخصی برای هر استان در برنامه آمده و مسئولان نیز طبق برنامه‌های پنج ساله توسعه عمل می‌کنند.

این مقام عالی انتظامی اظهار داشت: همه استان‌ها درخواست ابقای فرماندهان انتظامی را دارند و از عملکرد آنها ابراز رضایت دارند؛ هیچ استانی را نداریم که تقاضای جابه‌جایی فرمانده را داشته باشد و هر فرماندهی را معرفی می‌کنیم باز هم دل کندن مردم و مسئولان از او سخت است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نهادی است که مستقیما زیرنظر فرماندهی کل قوا و مأموریت‌های این نهاد بزرگترین نعمت یعنی امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورد، گفت: اجتماعی بودن، تعامل با مردم و مسئولان، همدلی و علاقه به نیروی انتظامی را روز به روز افزایش می‌دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: اجتماعی محور بودن نیروی انتظامی به دلیل جلب اعتماد مردم و در نهایت افزایش مشارکت آن‌ها در امور است و ما باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای استقرار امنیت و افزایش مشارکت مردم و خیران امنیت ساز تلاش کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه جلب مشارکت اجتماعی اثرات مثبتی در جامعه دارد، گفت: امیدوارم فرماندهان بتوانند با شرح وظایف و برنامه‌های ابلاغی موفقیت‌های روزافزونی کسب کنند.

این مقام عالی انتظامی خدمت در این استان را سخت دانست و ادامه داد: کار در این استان در کنار همه سختی‌ها توفیق می‌خواهد، چون یادآور خاطرات هزاران شهید و مقاومت بی‌مثالی است که در جای جای این استان به ویژه شهرهای مرزی دل‌ها را زنده می‌کند.

وی در پایان با گرامی داشت یاد شهید محسن حججی بیان کرد: شهادت محسن حججی باعث افزایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران شد؛ بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شهید حججی حجتی برای مردم شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار