سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

بازگشایی مرز خسروی منوط به تامین امنیت زائران از سوی عراق است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مجموعه‌هایی که متولی موضوعات امنیتی هستند، آمادگی کامل برای راه‌اندازی گذرگاه خسروی دارند ولی به شرط اینکه کشور عراق هم این آمادگی را داشته باشد.
کد خبر: ۲۵۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ - 22August 2017
آمادگی ناجا برای مراسم اربعین/ باز گشایی مرز خسروی منوط به تامین امنیت زائران از سوی عراق
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام بازدیدهای مختلف از مرزها اظهار داشت: مسئولیت نیروی انتظامی برقراری امنیت و تسهیل در تردد زائران است؛ امیدواریم با هماهنگی خوبی که در ستاد اربعین و سایر دستگاه‌ها به ویژه نیروهای مسلح انجام شده و همچنین همکاری خوب مردم در زمینه تهیه ویزا و گذرنامه مشکلی نداشته باشیم.

وی در خصوص بازگشایی مرز خسروی بیان کرد: مجموعه‌هایی که متولی موضوعات امنیتی هستند، آمادگی کامل برای راه‌اندازی گذرگاه خسروی دارند ولی به شرط اینکه کشور عراق هم این آمادگی را داشته باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه  طبق سال‌های گذشته نیروی انتظامی از هم‌اکنون آمادگی انجام وظایف خودش را برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین دارد و جلسات مقدماتی هم برگزار شده است، ادامه داد: اگر انتظارات ما در خصوص تسهیل تردد و امنیت زائران مورد قبول کشور عراق واقع شود، آمادگی بازگشایی مرز خسروی را داریم، به هر حال در نهایت به تصمیمات اخذ شده در ستاد ملی اربعین به ریاست وزیر کشور بستگی دارد. البته در این راستا فرمانده انتظامی جدید خوزستان هم با شتاب و روحیه بیشتری انجام وظیفه می‌کند و مردم هم همکاری داشته باشند تا شاهد توفیقات بهتر و بیشتری نسبت به گذشته باشیم.

سردار اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا توجه خاصی به استان خوزستان در زمینه اجتماعی و وقوع نزاع‌ها دارید، گفت: موضوعات امنیتی مورد توجه نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین استان بوده و خواهد بود؛ امیدوارم با اقدامات انجام شده، حمایت‌های قضائی و همکاری مردم دیگر شاهد این نوع نزاع‌ها و درگیری‌ها در شهرهای استان نباشیم.

وی تأکید کرد: قطعا نیروی انتظامی با کسانی که به حقوق دیگران تعدی و قانون را رعایت نکنند به صورت مقتدرانه برخورد خواهد کرد و از آن دسته مردمی که برای کاهش این نزاع‌ها همکاری داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم همکاری‌ها بیشتر شود تا دیگر شاهد چنین درگیری‌های خانوادگی، قومی و محلی در استان خوزستان نباشیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها