انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات برگزار شد

انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات سراسر کشور با مشارکت 80 درصدی واجدین شرایط برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ - 22August 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسین انتظامی» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات با بیان اینکه خانه‌های مطبوعات فراگیرترین تشکل مطبوعاتی کشور است، گفت: با وجود فرآیند عضوگیری شفاف و سختگیرانه می‌توان ادعا کرد خانه‌های مطبوعات، نمایندگی جامعه مطبوعات در استان‌های کشور را دارد.

وی افزود: دلیل اینکه برخی تشکل‌ها نمی‌توانند مدعی نمایندگی صنف خود باشند، این است که در فرآیند انتخابات آن‌ها اصول دموکراتیک و مشارکت حداکثری رعایت نشده است.

معاون مطبوعاتی همچنین بر اهمیت یکسان بودن اساسنامه خانه‌های مطبوعات استان‌ها اشاره و با تاکید بر اینکه واگذاری امور به صنوف باید در عمل محقق شود، خاطرنشان کرد: در واگذاری امور به صنوف حتما اختلالاتی به وجود می‌آید؛ اما صرف وجود برخی مسائل، نباید مانع از واگذاری امور و عقب نشینی به نفع اصناف شد.

انتظامی حاکم شدن خرد جمعی را یکی از منافع متعدد واگذاری امور به تشکل‌های قانونی، انجمن‌ها و صنوف عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی مطالبات و اشکالات موجود اولویت‌بندی می‌شود ضمن اینکه با مشارکت صنوف در سیاستگذاری‌ها است که راه حل‌ها ارائه می‌شود و خود صنوف در اجرای راه حل‌ها کمک می‌کنند.

پیش از سخنان انتظامی، گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور و گزارش عملکرد شورای مرکزی در دوره قبل، ارائه شد.

انتخابات خانه‌های مطبوعات به صورت الکترونیکی از ساعت 10 تا 12 با مشارکت حدود 80درصد واجدان شرایط برگزار و نتایج آن به شرح جدول زیر اعلام شد.
انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات برگزار شد 
 
اعضای جدید شورای مرکزی در اولین جلسه خود رئیس، هیأت رئیسه و کمیته‌های داخلی را انتخاب کردند که جزئیات آن در سایت خانه مطبوعات قابل مشاهده است.
 
انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار