معاون فرماندار قصرشیرین خبر داد؛

برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی با حضور زائرانی از سراسر کشور

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین از اتخاذ تصمیمات لازم و آمادگی این شهرستان برای برگزاری دعای پرفیض عرفه در 9 شهریور با حضور زائرانی از سراسر کشورمان در مرز رسمی خسروی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ - 22August 2017
برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی با حضور زائرانی از سراسر کشوربه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، نعمت‌الله نازپرورده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری دعای عرفه که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تمهیدات و امکانات لازم برای پذیرایی و میزبانی زائران عرفه از سراسر کشور که در این روز به قصرشیرین و مرز خسروی سفر می‌کنند، اندیشیده شده و در این رابطه دستگاه‌های اجرایی با بسیج امکانات در آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در روز برگزاری دعای عرفه در مرز خسروی، برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران، طرح محدودیت‌های ترافیکی برای تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در جاده‌های ارتباطی قصرشیرین اجرا می‌شود.


معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین ادامه داد: در همین راستا تردد هرگونه کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از شامگاه هشتم شهریور تا غروب آفتاب روز عرفه نهم شهریور در جاده های مواصلاتی شهرستان قصرشیرین و منتهی به مرز رسمی خسروی ممنوع است.

نازپرورده اضافه کرد که در روز برگزاری آیین پرفیض دعای عرفه، مرز رسمی خسروی برای تردد زائران انفرادی عراقی باز است و همچنین تردد گردشگران و مسافران نیز در مرز رسمی پرویزخان کماکان ادامه دارد.


وی بیان کرد: در روز دعای عرفه مردم از سراسر ایران اسلامی در مرز خسروی جمع می شوند تا علاوه بر ترویج ارزش‌های ناب اسلامی، عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دهند.

این مسئول گفت: با توجه به حضور گسترده مردم در این آیین و تردد ماشین های شخصی، شاهد تقویت گشت‌های پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و ماموران انتظامی در کنار سایر ادارات خواهیم بود تا کار روانسازی ترافیک را انجام دهند.


نازپرورده همچنین از آماده باش نیروهای امدادی، هلال احمر، مراکز درمانی، استقرار تیم های امداد و نجات در مرز خسروی، استقرار یگان های امدادی در جاده سرپل ذهاب به قصرشیرین و تامین سوخت مورد نیاز در 2 جایگاه برای سوخت رسانی به خودروهای شرکت کنندگان خبر داد.

وی از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در روز برگزاری دعای عرفه را مفروش کردن، تنظیف و تزیین محل برگزاری دعا، تجهیز درمانگاه خسروی، استقرار تیم‌های پزشکی در مرکز فوریت‌های پزشکی، آماده‌باش بیمارستان، تامین امنیت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نمایشگاه‌های عکس شهدا و همچنین عرضه محصولات فرهنگی بیان کرد.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و مرز خسروی این شهرستان نزدیک‌ترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا و بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است که در سال‌های ابتدای دهه 70 و با تدبیر سید آزادگان (مرحوم ابوترابی) برگزاری آیین دعای عرفه در نقطه صفر مرزی خسروی پایه گذاری شد.


مرز خسروی در فاصله 20 کیلومتر شهرستان قصرشیرین واقع شده است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار