سردار اشتری خبر داد؛

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تردد اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه

فرمانده نیروی انتظامی از مرز شلمچه به عنوان یکی از مرزهای اصلی تردد زائران نام برد و گفت: از آنجایی که اتباع غیر ایرانی نیز از طریق این مرز تردد خواهند کرد بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود.
کد خبر: ۲۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ - 22August 2017
ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد اتباع غیرایرانی از مرز شلمچه
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا با حضور در یادمان شهدای شلمچه و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف اصلی از سفر به خوزستان، تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان و نیز بازدید از مرز شلمچه به منظور ایجاد بسترهای لازم جهت آمادگی مراسم اربعین حسینی است؛ در این بازدید معایب احصاء و اقدامات لازم برای رفع آن انجام می‌شود تا این مراسم در امنیت کامل برگزار شود.

وی تامین امنیت زائران و تسهیل تردد آنها در ایام اربعین را یکی از اقدامات خوب سال‌های اخیر عنوان و بیان کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته این آمادگی در نیروی انتظامی ایجاد شده به گونه‌ای که هم اکنون جلساتی در این رابطه برگزار و بازدیدهایی نیز از مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران انجام شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور از مرز شلمچه به عنوان یکی از مرزهای اصلی تردد زائران نام برد و گفت: از آنجایی که اتباع غیر ایرانی نیز از طریق این مرز تردد خواهند کرد بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: الحمدلله برای تامین این زیرساخت‌ها، اقدامات خوبی از سوی فرمانداری، استانداری، مسئولان ذیربط و نیروی انتظامی انجام شده اما باید آمادگی‌های لازم برای استقبال از زائران اربعین فراهم شود؛ امیدوارم با یاری خداوند متعال، استعانت از امام حسین (ع) و شهدایی که در این منطقه به شهادت رسیدند و نیز همت همکاران، امسال نیز  بتوانیم بهترین خدمات‌رسانی را به زائران داشته باشیم.

سردار اشتری با اعلام اینکه زائران از هم اکنون مدارک لازم از جمله گذرنامه معتبر را تهیه و از سفر بدون ویزا خودداری کنند از زوار خواست در طول سفر با مسئولان مختلف نظیر مدیران کاروان‌ها و به ویژه نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا اعلام کرد: سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران باید زمان شروع صدور ویزا را اعلام کند، قطعا از یک ماه و نیم قبل اعلام می‌شود تا زائران بتوانند به دفاتری که از سوی سفارت و نیروی انتظامی مشخص شده، مراجعه کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: زائران برای اخذ ویزا فقط به دفاتر اعلامی از سوی نیروی انتظامی و سفارت عراق در ایران مراجعه کنند.

سردار اشتری در خاتمه گفت: آمادگی برای بازگشایی مرز خسروی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و زیرساخت‌های خوبی نیز در این رابطه فراهم شده البته اعلام آمادگی طرف عراقی و تضمین امنیت و تسهیل تردد زائران نیز ملاک خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها