«جابری انصاری» با رئیس «جمعیت اسلامی مشاریع خیریه لبنان» دیدار کرد

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با شیخ «حسام الدین قراقیره» رئیس «جمعیت اسلامی مشاریع خیریه لبنان»، در مقر این جمعیت دیدار کرد.
کد خبر: ۲۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷ - 22August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حسین جابری انصاری»، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در حال دیدار از لبنان است ظهر امروز (سه‌شنبه 31 مرداد) با شیخ «حسام الدین قراقیره»، رئیس «جمعیت اسلامی مشاریع خیریه لبنان»، در مقر این جمعیت دیدار و گفتگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اشاره به تنوع طایفه ای و سیاسی لبنان اظهار داشت: رهبران سیاسی و دینی لبنان با درس گرفتن و بهره گیری از تجارب گذشته توانستند در دریایی از بحران ها و اختلافات منطقه ای، وحدت و انسجام داخلی خود را حفظ کنند.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه جمعیت اسلامی مشاریع خیریه را جمعیتی موفق در ابعاد مختلف فکری و اجتماعی دانست که از نقش سازنده ای در مقابله با اندیشه های افراطی برخوردار است.

رییس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه نیز در این دیدار با تبریک شروع بکار دولت جدید جناب روحانی، ابراز امیدواری کرد دولت جمهوری اسلامی ایران در تحقق آنچه مصلحت مردم ایران و مصلحت امت اسلامی است موفق باشد.

شیخ حسام الدین قراقیره تحرک گسترده و انعطاف در دیپلماسی ایران را یکی از دلایل موفقیت در کسب دستاوردها در عرصه های گوناگون دانست و افزود جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که با جنگ همه جانبه مواجه بود توانست به رشد و توسعه دست یابد.

رییس جمعیت اسلامی مشاریع خیریه با اشاره به اینکه تاریخ امت اسلامی مشحون از توطئه های گوناگون طراحی شده برای این امت است گفت در چنین شرایط سختی که جهان اسلام با آن مواجه بوده، جریان های مقاومتی از دل این سختی ها متولد گردید که توانست در مقابل دشمنی ها و طغیانگری ها بایستد و اینک نیز شاهد یک نمونه موفق این مقاومت در لبنان هستیم.

شیخ حسام الدین قراقیره با تشریح فعالیتهای جمعیت اسلامی مشاریع خیریه، اعتدال و پرهیز از افکار تفرقه آمیز را روش اصلی این جمعیت در فعالیت های خود دانست و تاکید کرد به نصرت الهی ایمان داریم و در عقیده و مسیر خود ثابت قدم هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما
پربیننده ها