سردار کارگر در نشست با معاون صدای رسانه ملی عنوان کرد؛

صدا و سیما رسانه‌ای مؤثر در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان است/ رادیو در دفاع مقدس روحیه رزمندگان را ارتقا می‌داد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس گفت: رادیو در دوران دفاع مقدس مونس رزمندگان بود و روحیه رزمندگان را در عملیات‌ها ارتقا می‌داد.
کد خبر: ۲۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ - 22August 2017
رادیو در دفاع مقدس باعث ارتقای روحیه بچه‌های رزمنده بود
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع مقدس، عصر امروز (سه‌شنبه 31 مردادماه) نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاونت صدای رسانه ملی به منظور بررسی برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در محل این معاونت برگزار شد.
 
در این نشست،‌ سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) با اشاره به نقش رسانه ملی به‌ویژه رادیو در دوران دفاع مقدس،‌ اظهار داشت: نقش رادیو در دفاع مقدس تا کنون به خوبی نمایش داده نشده است؛‌ رادیو در دوران دفاع مقدس مونس رزمندگان بود و روحیه رزمندگان در عملیات‌های مختلف را ارتقا می‌داد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: صدا و سیما رسانه‌ای مؤثر در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان انقلاب اسلامی است که توانسته است،‌ نقش خود را به خوبی ایفا کند.
 
سردار کارگر با اشاره به اینکه عنوان می‌شود فرهنگ دفاع مقدس مغفول واقع شده و ما این اظهارات را در این خصوص قبول نداریم، چون اثرگذاری داشته است، افزود: در حال حاضر مدافعان حرم با الگوگیری و تأسی از فرهنگ عاشورا و فرهنگ دفاع مقدس با از خودگذشتگی در کیلومترها آن طرف‌تر به دفاع و مبارزه با گروهای تروریستی- تکفیری می‌پردازند.
 
وی با اشاره فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با گذشت زمان و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی گنجینه دفاع مقدس بیش از گذشته استخراج شده و جوانان ما از آن بهره‌برداری می‌کنند.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه، توجه بیشتر به شهدای مرزبان و مدافعان وطن را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود، برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در هفته دفاع مقدس از طریق برگزاری نشست‌های رسانه‌ای توسط خود رادیو نیز به اطلاع افکار عمومی برسد.
 
در ادامه این نشست «نسرین آبروانی» معاون صدای رسانه ملی از روند تولید برنامه‌های این معاونت در حوزه تولید برنامه‌های دفاع مقدس گزارشی ارائه کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود پیرامون هفته دفاع مقدس با 586 عنوان برنامه به مدت 12 هزار و 800 دقیقه در موضوعات مختلفی از جمله هنر و ادبیات، نقش امام و رهبری در دفاع مقدس، تاریخ جنگ، موسیقی دفاع مقدس، تبیین نقش زنان، بسیج و روحانیون،‌ نقش توسل به ائمه اطهار، نقش دفاع مقدس در ترویج فرهنگ عاشورا و سایر موضوعات در ایام هفته دفاع مقدس ساخته و پخش شود.
 
هرکدام از مدیران شبکه‌های رادیویی نیز در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های تولیدی به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کردند.
 
بر اساس این گزارش،‌ تولید 228 قطعه نمایش در 27 عنوان به مدت 6 هزار و 525 دقیقه در شبکه نمایش، برنامه «پلاکشان نشانشان»، برنامه عصرگاهی با رویکرد فرهنگ دفاع مقدس در شبکه رادیویی ورزش، الگوسازی رزمندگان در حوزه سلامت و خانواده، زنان و مادران به‌عنوان حامیان تاثیرگذار در دفاع مقدس در رادیو سلامت، تولید 15 عنوان برنامه در ایام هفته دفاع مقدس، معرفی شهدا و کتاب‌های دفاع مقدس در شبکه رادیویی پیام و آوا، گردشگری زیارتی دفاع مقدس با عنوان «الماس‌های درخشان»، برنامه «پلاک» با معرفی شهدا، بسیج سازندگی، برنامه «ذربین» در حوزه مدافعان حرم و «سردارن شهید» در شبکه رادیویی تهران، مصاحبه با رزمندگان کارآفرین در حوزه اقتصاد با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در شبکه رادیویی اقتصاد، برنامه «مهر تابان» معرفی کتاب‌های دفاع مقدس و «مدافعان آسمانی» در شبکه رادیویی قرآن، برنامه «لبخند خوبان» با موضوع شوخ طبی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها در شبکه رادیویی صبا و همچنین برنامه «رزم‌نامه مدافعان حرم» کار مشترک با بسیج صدا و سیما از جمله برنامه‌های اشاره شده مدیران صدای ملی جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها