گلعلی بابایی:

حاتمی‌کیا با پرداختن به موضوع سوریه خط‌‌شکنی کرد/ سینماگران برای آشنایی مردم با انقلاب و دفاع مقدس تلاش نمی‌کنند

نویسنده کتاب «پیغام ماهی‌ها» گفت: حاتمی‌کیا با ساخت فیلم در مورد مسئله سوریه و مدافعین حرم خط‌‌شکنی مرسوم خود را انجام داده است و امیدوارم که این اتفاق راه‌گشای دیگر فیلمسازان باشد.
کد خبر: ۲۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ - 23August 2017
حاتمی‌کیا با پرداختن به موضوع سوریه خط‌‌شکنی کرد/ سینماگران برای آشنایی مردم با انقلاب و دفاع مقدس تلاش نمی‌کنندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس درخصوص واکنش هنرمندان به شهادت شهید محسن حججی گفت: واقعه شهادت شهید محسن حججی نشان داد که جامعه مخصوصاً هنرمندان آمادگی ایجاد موجی انقلابی را دارند. همچنان که در جریان شهدای غواص نیز چنین موجی ایجاد شد. این روزها همه از هنرمند تا ورزشکار و ادیب به نوعی به شهیدان مدافع حرم ابراز ارادت می‌کنند. این مجموعه فعالیت‌ها نشان می‌دهد که باید به موضوع مدافعین حرم اعتنا کرد و سینما بستر بسیار مناسبی برای این اتفاق است.

وی درباره ساخت فیلم به وقت شام تصریح کرد: ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم به وقت شام سعی در بیان گوشه‌ای از اتفاقات و وقایع سوریه دارد. وی به عنوان کارگردانی بسیجی و انقلابی همواره موضوعات روز را شناخته و همه جا خط شکن سینمای ایران بوده است. حاتمی‌کیا با ساخت این فیلم در مورد مساله سوریه و مدافعین حرم خط‌ شکنی مرسوم خود را انجام داده و امیدواریم که این اتفاق راهگشای دیگر فیلمسازان باشد.

نویسنده کتاب پیغام ماهی‌ها با اشاره به علاقه شخصی‌اش به سینما تاکید کرد: به واسطه فعالیت خود در عرصه مستند و واقعه‌نگاری همواره سینمای انقلاب و دفاع مقدس را دنبال می‌کنم و نسبت به این مسائل حساسیت بالایی دارم. این حساسیت به این دلیل است که در این گونه آثار با نوع مستندنگاری و بازتاب درست برخی وقایع آن زمان آشنا می‌شوم.

وی با نقد سینمای کمدی روز افزود: متاسفانه در این سال‌ها ذائقه مردم را تغییر دادند. قبل‌تر سعی می‌شد تا آثار به طور حتم جنبه آموزشی و فرهنگی داشته باشند اما این روزها این اتفاقات به کل فراموش شده و آثار سطح سلیقه مخاطبان را در حد شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای پایین آورده‌اند.

این نویسنده انقلابی کشور ساخت آثار انقلابی را راه اصلی مبارزه با تهاجم فرهنگی نامید و ادامه داد: شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و همچنین شبکه‌های مجازی با تمام قدرت فرهنگ را مورد هدف گرفته‌اند ولی متاسفانه از این سمت تلاش زیادی برای آشنایی مردم با انقلاب و دفاع مقدس از سوی سینماگران انجام نمی‌شود.

بابایی با تاکید بر وجهه آموزشی سینما خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر فیلم‌های کمدی فقط صرف خنداندن مخاطب تولید می‌شوند. تماشاگران بعد از حدوداً دو ساعت خندیدن از سالن خارج می‌شوند اما بعد از آن هیچ پیام تربیتی و یا اجتماعی برای زندگی بهتر شخص داده نمی‌شود.
 
منبع: میزان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار