مقاومت؛ پیام چشمان شهید محسن حججی بود

وقتی از مظلومیت شهید حججی در برابر داعش سخن می‌گوییم باید این نکته را هم یادآوری کنیم که این جوان آنقدر در برابر تکفیری‌ها مقاومت کرده که آنها نیز انتقام شکست‌هایشان را از او گرفتند؛ به ویژه اینکه وقتی فهمیدند این رزمنده، ایرانی است.
کد خبر: ۲۵۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 23August 2017
مقاومت؛ پیام چشمان شهید محسن حججی بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ شهادت شهید محسن حججی توسط داعش، واکنشی ملی در پی داشت که هنوز هم ادامه دارد و هر کس به طریقی ضمن محکومیت جنایات داعش به وجود جوانانی همچون شهید محسن حججی افتخار می‌کند.
 
افتخاری از نوع احساس سرافرازی نسبت به خانواده‌ای که با علم به اینکه ممکن است راه بازگشتی در کار نباشد فرزندشان را راهی مجادله‌ای پرخطر کردند و این روزها شاهد جدا شدن سر جگرگوشه‌شان توسط شقی‌ترین جانیان عصر حاضر هستند و بدون این که شکایتی از این فراق داشته باشند خوشحالند که پاره تن خود را تقدیم بانوی صبر تاریخ،حضرت زینب سلام‌الله علیه کرده‌اند. همان عهدی که محسن حججی بر سر سفره عقد با همسرش به توافق رسیده‌ یودند و حالا همسرش از اینکه به عهد خود وفا کرده‌، خوشحال است.

محسن حججی‌ها و خانواده‌های شهیدان، غیرتمندان پاک سرشتی هستند که می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای تمامی جوانان غیرتمند میهن اسلامی و دنیای اسلام باشند. چنین پاک‌باختگان راه عزت و شرف و شاگردان راستین مکتب حسینی، پشتوانه تضمین‌ شده‌ای برای کسانی محسوب می‌شوند که دوست دارند سرنوشت‌ خویش را براساس باورهایشان تغییر بدهند و شهادت محسن حججی جوان نجف‌آبادی با آن وضعیتی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منعکس شد انگیزه جدیدی در دل‌ باورمندان به تلاش با هدف در راه حق ایجاد کرد.

وقتی بحث از مظلومیت امام حسین علیه‌السلام و یارانش می‌شود نباید حماسه‌های این امام همام و یارانش را در روز عاشورا فراموش کنیم. یزیدیان آنقدر در برابر مقاومت یاران امام حسین علیه السلام درمانده شده بودند که وقتی جنگاوران امام با لبان تشنه به شهادت رسیدند و یزیدیان بر خیمه‌های بی‌دفاع چیره شدند تمام عقده‌های حقارت خودشان را بر سر اهل بیت علیهم‌السلام خالی کردند و تاریخ  در صحرای کربلا شرمسار شد.

بنابراین وقتی از مظلومیت شهید حججی در برابر داعش سخن می‌گوییم باید این نکته را هم یادآوری کنیم که این جوان عاشق امام حسین آنقدر در برابر تکفیری‌ها مقاومت کرده که آنها نیز انتقام شکست‌هایشان را از این شهید گرفته‌اند؛ به ویژه اینکه وقتی فهمیدند این رزمنده،ایرانی است. پس به جرأت می‌توان گفت که شهیدان، معرفت و شناخت را از مکتب عاشورا یاد گرفته‌اند؛ مکتبی که دشمنان سال‌هاست به دنبال یافتن  رمز و راز آن هستند.
 
معرفتی که باعث شد شهید حججی تا آخرین نفس در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کند در حالی که می‌توانست با عقب نشستن از خط درگیری، خود را نجات بدهد اما ایستاد تا ایستادگی به معنی واقعی را به دیگران نشان بدهد و بگوید با هر یک قدم عقب‌نشینی، دشمنان صدها جلو خواهند آمد. بنابراین در کنار تجلیل از آرامش شهید محسن حججی در زمان اسارت توسط تکفیری‌ها، باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که این شهید عزیز قبل از اسارت تا پای جان مقاومت کرده است و تقدیر و یادآوری این مقاومت به همگان برای تکمیل شناخت شهید حججی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها