صبح امروز؛

آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم ارتش برگزار شد

آیین تجلیل از رهپویان وحی و حافظان قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه 1 شهریور) با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 23August 2017
آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم ارتش برگزار شد
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیین تجلیل از رهپویان وحی و حافظان قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ابران صبح امروز (چهارشنبه یک شهریور) با حضور حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش برگزار شد.
 
حجت الاسلام محمدحسني در این مراسم با اشاره به اينكه در اين دنيا همه موجودات دارای ماموريت از جانب خداوند هستند، اظهار داشت: در ميان همه موجودات در حال ماموريت تنها انسان مختار بوده و دارای آزادی است و می‌تواند ماموريت خود را به درستی انجام دهد.

وی افزود: همچنین در اين ميان، انسان تنها موجودی است كه در عمليات خود تخلف هم می‌كند. ساير موجوداتی كه خداوند آفريده وظايف خود را به خوبی انجام می‌دهند، زيرا اختيار ندارند؛ بنابراين انسانی كه دارای اختيار است، در آخرت نيز مسئول پاسخگويی به اعمال خود است. انسان مختار در اين دنيا در يوم الحساب بايد پاسخ بدهد.

رئيس سازمان عقيدتی سياسی ارتش تاكيد كرد: حال اينكه انسان مسئول انجام چه اموری است نيز مهم می‌باشد، زيرا انسان بهترین مخلوقات است و اين برتری فقط برای انسان می‌باشد. خداوند در قرآن می‌فرمايند: «ای اهل ايمان خود و خانواده خود را از آتش نگه داريد» و اين بدان معناست كه انسان‌ها خود را از خطر و آتش حرام خواری، حرام گويی، حرام شنويی و به طور كلی انجام هرگونه گناه دور نگه دارند.

حجت الاسلام محمدحسنی يادآور شد: در يک خانواده ابتدا پدر و مادر بايد خود را بسازند تا بتوانند فرزندان خود را تربيت كنند، بنابراين ما در مرحله اول خانواده خود را ساخته و سپس به صورت سلسله مسائل اخلاقی پيش می‌رويم تا اين امر تسری پيدا كند.

وی افزود: در اين رابطه پيامبر اكرم (ص) می‌فرمايند: «برای برون رفتن از گناه تنها دژ قرآن است». اين روايت معتقد است در دوره آخرالزمان كه فتنه‌های نو را شاهد هستيم و گناه‌های پيش بينی ناپذير از هر سو ديده می‌شود، تنها راه خروج از اين اتفاقات قرآن است.

رئيس سازمان عقيدتی سياسی ارتش گفت: دشمن تا به امروز فضای رسانه‌ای ما را مديريت می‌كرد و از امروز به دنبال فضای فكری ما است. امروز شبيخون فرهنگی و جنگ نرم بی‌صدا كشته می‌گيرد و تنها راه خروج از اين وضعيت مراجعه به مرام‌نامه قرآن است، اين كتاب الهی قانون خداوندی است.

حجت الاسلام محمدحسنی ابراز داشت: بر ما واجب است بعد از پيوند با قرآن بتوانيم فرهنگ قرآن را هم توسعه دهيم. امروز نبايد از حركت ايستاد، بنابراين بايد حركت قرآنی ادامه پيدا كند. البته بايد در حفظ و ترويج قرآن بيشتر كيفيت را به جای كميت مدنظر قرار دهيم.

وی در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه يک رقابت قرآنی در ميان نيروهای مختلف ارتش به وجود آمده است، تصريح كرد: اين اتفاق خوب است و اگر قرار است ستاد آجا در رقابت قرآنی با ساير نيروها پیشتاز باشد، بايد به فعاليت‌های خود نظم بدهد.
 
حجت الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در سال گذشته 190 نفر حافظ قرآنی و در ترم دوم 292 حافظ قرآنی را در سطح سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تربیت کردیم و در سال جاری هم این روند ادامه دارد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح‌های جامع فرهنگی و قرآنی را در دستور کار خود قرار داده و به سازمان‌های ذیربط ابلاغ کرده است. یکی از مهمترین این طرح‌ها، طرح نهضت قرآنی است که طبق آن همه کارکنان باید روزانه یک آیه را قرائت کنند و از فیوضات آن بهره‌مند شوند.
 
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به تهدیداتی که جامعه امروز را به مخاطره انداخته است، گفت: اگر طرح‌های جامع قرآنی را اجرا کنیم، مطمئن باشید که دایره تهدیدات مهار شده و خانواده‌های ما به عنوان الگوی خانواده قرآنی در جامعه مطرح می‌شوند.

وی در پایان گفت: ان‌شاالله با هدایت‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طرح‌های قرآنی جامه عمل گرفته و شاهد کارنامه درخشان‌تر قرآنی در سطح ارتش باشیم.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها