در نشست «گفتمان تئاتر دفاع مقدس» عنوان شد؛

لزوم حذف نگاه دستورالعملی به تئاتر دفاع مقدس/ درخشش تئاتر ایران در 10 سال آینده

مهرداد رایانی با اشاره به لزوم حذف نگاه دستورالعملی به تئاتر دفاع مقدس گفت: ایران در 10 سال آینده درخشش چشم‌گیری در تئاتر خواهد داشت.
کد خبر: ۲۵۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ - 23August 2017
لزوم حذف نگاه دستورالعملی به تئاتر دفاع مقدس/ درخشش تئاتر ایران در 10 سال آینده

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست «گفتمان تئاتر دفاع مقدس» صبح امروز با حضور «ایرج افشاری‌اصل» مدیر مركز هنرهای نمایشی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، «مهرداد رایانی» مدرس تئاتر و مدیر بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و «مهدی حامدسقایان» مدرس تئاتر در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

رایانی با اشاره به لزوم دوری متولیان دولتی از جهت‌دهی تئاتر دفاع مقدس اظهار داشت: متولیان دولتی باید اجازه دهند تئاتر دفاع مقدس مسیر خودش را پیش ببرد و در مسیر پیشرفت طبیعی حرکت کند. مشاهدات نشان می‌دهد امروز مخاطبین نسبت به تئاتر دفاع مقدس ارادت بیشتری پیدا کرده‌اند و با رضایت قلبی به دیدن تئاتر می‌روند.

وی افزود: موضوع شهدای غواص یک بسیج ملی را به وجود آورد و مردم خودشان مراسم استقبال را پیش بُردند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد مردم نسبت به موضوع دفاع مقدس حساسیت دارند. در حوزه تئاتر دفاع مقدس نیز تولیدات موفقی در طول چند سال گذشته صورت گرفته است. به طور کلی وضعیت ما در حوزه تئاتر دفاع مقدس خوب است.

این مدرس تئاتر با ارائه آماری از مراکز فعال در حوزه تئاتر گفت: 17 مرکز دولتی و 10 مرکز غیر دولتی تصمیم گیرنده تئاتردر کشور وجود دارد. 6 دانشگاه دولتی و 60 دانشگاه غیردولتی، 46 آموزشگاه، 150 تالار در تهران و 110 مرکز در شهرستان‌ها به تئاتر اختصاص دارد. 69 جشنواره ملی و شش جشنواره بین‌المللی و 47 انتشارات فعال در حوزه تئاتر وجود دارند که همگی نشان می‌دهند امروز تئاتر ایران به شدت در حال رشد است.

مدیر بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اظهار داشت: معتقد هستم تا 10 سال آینده تئاتر ایران در عرصه بین‌المللی خوب خواهد درخشید. شاید به لحاظ کیفی نیاز داشته باشیم بیشتر کار کنیم اما درخشش ما در 10 سال آینده یک امر قطعی خواهد بود که ربطی به مدیریت دولتی نیز ندارد و توفیقات حاصله از درخشش و تلاش هنرمندان و گروه‌های هنری خواهد بود.

رایانی تاکید کرد: تئاتر دفاع مقدس به عنوان یک برند اختصاصی و یک حرف ایدئولوژیک و ناب در جریان تئاتر کشور می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. فضای رانتی و آفت‌زده‌ای در تئاتر ما وجود دارد اما تئاتر دفاع مقدس اگر در دست متولیان اصلی خود باشد حتماً حرکتش رو به جلو خواهد بود. دولت و متولیان دولتی نباید نسبت به تئاتر دفاع مقدس نگاه دستورالعملی داشته باشند.

 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها