تمهیدات شهرهای اروپایی برای جلوگیری از حملات خودرویی تروریست‌ها

در پی افزایش حملات تروریستی در اروپا، مسئولان شهری در نقاط مختلف این قاره به فکر نصب موانع فلزی در کناره پیاده‌روهای شلوغ این شهرها افتاده‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 23August 2017
تمهیدات شهرهای اروپایی برای جلوگیری از حملات خودرویی تروریست‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از نیویورک‌تایمز، پس از سلسله حملات داعش با استفاده از خودرو ضد عابران پیاده در شهرهای مختلف قاره اروپا، مسئولان مربوطه در شهرهای این قاره به فکر نصب موانعی برای حفاظت از افراد پیاده در مقابل این حملات افتاده‌اند.

سال گذشته بود که ابومحمد العدنانی، یکی از مبلغان گروه تروریستی داعش از هواداران این گروه در اروپا خواست تا با استفاده از چاقو یا راندن خودرو به میان جمعیت، حملات خود را انجام دهند. برای مقابله با این شیوه تروریستی، بسیاری از شهرهای بزرگ و پرگردشگر اروپایی به فکر نصب موانع فلزی و بتونی افتاده‌اند.

از جمله در اسپانیا، شهرهای مادرید، مالاگا، پالما و زاراگوزا موانعی را در کنار پیاده‌روها نصب کرده‌اند. در این شهرها به طور خاص موانع فلزی و بتونی در طول پیاده‌روها و میادین شلوغ نصب شده است تا دسترسی به آن‌ها را محدود و امینت‌شان را بهبود بخشند.
 
پس از حملات سال گذشته به برلین و نیس، پلیس اسپانیا به مسئولان شهرهای این کشور توصیه کرد تا کنترل عبور و مرور در خیابان‌های اصلی را تشدید کنند. و در پی آن، شهر مادرید ورود کامیون‌ها به مرکز شهر در آستانه جشن‌های سنتی این شهر را ممنوع کرد. اما در بارسلون، مسئولان تصمیم گرفتند تا در طول خیابان رامبلاس- جایی که هفته پیش 13 تن کشته شدند- موانع فلزی نصب نکنند و به جایش حضور نیروهای پلیس را افزایش دهند.

در ایتالیا نیز شهرهای میلان، فلورانس و جنوا از جمله شهرهایی بودند که به طور خاص به دنبال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از حملات مشابه بودند.

در انگلیس نیز پلیس لندن تصمیم گرفت برای جلوگیری ورود خوردوها به پیاده‌روها از موانع قابل حمل استفاده کند.

در آلمان نیز شهرهای فرانکفورت و مونیخ شاهد جدی‌ترین تدابیر اتخاذی از سوی مسئولان شهری بودند.

در پاریس نیز، مسئولان شهری گفتند که حلقه امنیتی اطراف برج ایفل را گسترده‌تر می‌کنند. در طی جشنواره سینمایی کن در جنوب فرانسه نیز، خیابان‌ها و محوطه‌های اطراف محل برگزاری شاهد نصب موانع فلزی به شکل گل در خیابان‌ها بود.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار