«نیمه پنهان ماه» داستان زندگی شهید اندرزگو را روایت می‌کند

برنامه «نیمه پنهان ماه» چهارشنبه این هفته با حضور همسر شهید علی اندرزگو از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ - 23August 2017
«نیمه پنهان ماه» داستان زندگی شهید اندرزگو را روایت می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجموعه «نیمه پنهان ماه» زندگی نامه شهدا در گفت‌وگو با همسران آنهاست؛ در هر قسمت همسر یکی از شهدای انقلاب، دفاع مقدس یا شهدای مربوط به ترور پای گفت‌وگو با زینب ابوطالبی مجری برنامه می‌نشینند و از خاطراتی می‌گویند که شاید کمتر کسی حتی در بین خانواده شهدا از آنها اطلاع داشته باشد.

چگونگی آشنایی با این افراد و ازدواجشان، آخرین ساعاتی که شهدا با همسران و فرزندانشان وداع می کردند و ... موضوعاتی هستند که در این برنامه مطرح می‌شوند.

در این قسمت به دلیل سالروز شهادت شهید سید علی اندرزگو، برنامه نیمه پنهان میزبان کبری سیل سه پور همسر این شهید دوران نهضت اسلامی است.

سید علی اندرزگو در سال ۱۳۴۹ با کبری سیل سه پور ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد؛ وی به دلیل اعدام انقلابی حسنعلی منصور، تحت تعقیب بود و بارها از شهری به شهر دیگر مهاجرت کرد.

سیل سه پور از دورانی می‌گوید که حتی نمی‌دانست نام اصلی همسرش چیست؛ او می گوید: شیخ عباس تهرانی فردی بود که به خواستگاری من آمد و تا مدت ۳ سال من به هیچ عنوان نمی‌دانستم که این نام مستعار است.

در نهایت شهید اندرزگو در شهریورماه ۱۳۵۷ به شهادت رسید و خانواده او نیز زندانی شدند.

امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردان مجموعه «نیمه پنهان ماه» هستند که این هفته چهارشنبه اول شهریورماه ۱۹:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود.

تکرار این برنامه هم روز بعد ساعت ۱۱:۰۰ پخش خواهد شد.
 
منبع: روابط عمومی شبکه افق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار