ترامپ علیه ۴ کشور تحریم روادید اعمال کرد

رئیس‌جمهور آمریکا علیه چهار کشور آفریقایی که از پذیرفتن اتباع مسترد شده از آمریکا امتناع کرده‌اند، تحریم‌های روادید وضع کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ - 23August 2017
ترامپ علیه ۴ کشور تحریم روادید اعمال کرد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه چهار کشوری که از پذیرفتن اتباع مسترد شده از آمریکا امتناع کرده‌اند، تحریم‌های روادید وضع کرده است.

واشنگتن‌تایمز، این روش را روشی دانسته که تا کنون کمتر از آن استفاده شده، اما در وادار کردن کشورها به اطاعت از آمریکا موثر بوده است.

مقام‌های وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا این اقدام دولت ترامپ را تأیید کرده‌‌اند اما اشاره‌ای به نام این چهار کشور نکرده‌اند.

ترامپ در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود کشورهایی که از پذیرش اتباع مسترد شده امتناع می‌کنند را هدف تحریم قرار خواهد داد.

برخی منابع به روزنامه واشنگتن‌تایمز گفته‌اند کامبوج، اریتره، گینه و سیرالئون چهار کشوری هستند که علیه آنها تحریم ویزا وضع شده است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که وزارت خارجه اطلاعیه‌ای از وزارت امنیت داخلی درباره چهار کشور دریافت کرده که از پذیرفتن اتباعشان امتناع کرده یا در بازگرداندن آنها تأخیر داشته‌اند.»

وی اضافه کرد که وزارت خارجه آمریکا مطابق با اطلاعیه دریافتی صدور روادید برای این اتباع چهار کشور را معلق کرده است.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها