دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در صحرای سوریه/ کردها مرکز شهر رقه را محاصره کردند

تداوم پیشروی ارتش سوریه در صحرای این کشور و محاصره مرکز شهر رقه توسط شبه‌نظامیان کرد از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ - 24August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه همچنان در حال ادامه نبرد برای پاکسازی کامل صحرای سوریه از لوث تروریست‌های داعش هستند. در همین راستا نیروهای ارتش و مقاومت موفق به بازپس‌گیری شهرک‌ها و روستاهای «حریف»، «عصفوریه»، «روض الوحش»، «قطقط» و «جبل المنشار» از تروریست‌های داعش در صحرای سوریه شدند.
 
از شمال سوریه نیز خبر می‌رسد که نیروهای شبه‌نظامی کرد در استان‌های رقه و حلب با تروریست‌های داعش و ارتش آزاد درگیر شدند. نیروهای کرد طی پیشروی قابل توجهی، موفق به محاصره مرکز شهر «رقه» از سه طرف شمال، جنوب و شرق شدند.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در صحرای سوریه/ محاصره مرکز شهر رقه توسط کردها/ تأکید روسیه و ترکیه بر نقش سازنده طرح مناطق کاهش درگیری 
همچنین گروهی دیگر از شبه‌نظامیان کرد با تروریست‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» در روستای «مرعناز» در شمال استان حلب درگیر شدند. این درگیری به حمله خمپاره‌ای و موشکی دو طرف به پایگاه‌های یکدیگر منجر شد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در دیدار با نمایندگان کشورهای خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی دمشق، بر اهمیت جایگاه پیروزی اقتصادی در رسیدن به پیروزی کامل سوریه و بازسازی کشور طبق دستور «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور تأیید کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در صحرای سوریه/ محاصره مرکز شهر رقه توسط کردها/ تأکید روسیه و ترکیه بر نقش سازنده طرح مناطق کاهش درگیری 
جعفری در این دیدار افزود: «حضور 43 کشور در نمایشگاه بین‌المللی دمشق نشان‌دهنده آمادگی جامعه‌ بین‌الملل برای مشارکت در پیروزی سیاسی، اقتصادی و نظامی سوریه است.»
 
همچنین طی گزارشی که از سوی شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» روسیه پخش شد، روسیه و ترکیه بر نقش توافق موسوم به «مناطق کاهش درگیری» در کاهش میزان تجاوزات و درگیری‌ها در سوریه تأکید کردند.
 
انتهای پیام/ 421  
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار