مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان:

دانشنامه استانی دفاع مقدس کار علمی بزرگ و تحقیقاتی در حوزه دفاع مقدس است

محمدحسن سلامی گفت: دانشنامه استانی دفاع مقدس یک کار بزرگ علمی و تحقیقاتی است که با همت و تلاش دلسوزان انقلاب و مدیران دستگاه‌ها باید اثر ماندگاری برای آیندگان و نسل جوان جامعه به یادگار بگذارد.
کد خبر: ۲۵۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 24August 2017
دانشنامه استانی دفاع مقدس کار علمی بزرگ و تحقیقاتی در حوزه دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، نشست تخصصی دانشنامه استانی دفاع مقدس با حضور «هاشمی» جانشین مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیران گروه‌های 3 گانه، رابطین سازمان‌ها و نهاد‌های استان، نویسندگان و پژوهشگران سمنان در استانداری سمنان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست اظهار داشت: همه ما در ادامه مجاهدت مردانی که در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی دفاع کردند امروز وظیفه داریم راه و مسیر نورانی آنها را ادامه دهیم و فرهنگ و راه عزتمندانه زندگی کردن برای اسلام را به آیندگان خوب انتقال دهیم.

وی بیان داشت: بزرگترین واقعه پس از انقلاب، حماسه هشت سال دفاع مقدس بود که ملت ایران با کمترین امکانات در مقابل دشمنی ایستادند که با پشتیبانی و انسجام کامل به میدان آمده بودند و ایستادگی کردند و پیروز شدند.

سلامی افزود: 50 درصد جنگ هشت ساله به دوش مردم بود، مردم در کنار سایر نیروهای مسلح توانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند، ایمان و اتکا به خدا، داشتن روحیه انقلابی، وحدت و پیروی از امام بزرگوار و ولایت فقیه رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان بیان داشت: با تلاش و اقدام انقلابی و جهادی کارنامه عزتمندانه ایثارگران هر سازمان تدوین و به عنوان افتخاری برای هر دستگاه ثبت و ماندگار خواهد شد.

سلامی اظهار داشت: دانشنامه استانی یک کار بزرگ علمی و تحقیقاتی است که با همت و تلاش دلسوزان انقلاب و مدیران دستگاه‌ها، تلاش می‌کنیم اثر ماندگاری برای آیندگان و نسل جوان جامعه به یادگار بگذاریم.

وی در خصوص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان نیز بیان داشت: رزمندگان ثروت‌های امروز جامعه ما می‌باشند که این استان نسبت به جمعیت استان رتبه بالایی در شاخص‌های ایثارگری را به خود اختصاص داده است.

سلامی افزود: در دستگاه‌ها و سازمان‌ها با استفاده از تشکیل کارگروه‌های جهادی بانک اطلاعات رزمندگان تهیه و خاطرات، تجربیات و اسناد رزمندگان ثبت و مستند شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در خصوص جمع‌آوری اسناد نیز گفت: در استان سمنان بیش از 100 هزار برگ سند، 120 هزار قطعه عکس دوران دفاع مقدس و 500 مدخل در سه گروه شناسایی و جمع‌آوری شده است.

در ادامه این نشست جانشین مرکز تاریخ جامع و دانشنامه استانی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ ما ویژگی خاص نسبت به سایر جنگ‌ها داشت، فضای دو قطبی جهان در آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ترکیب داوطلبانه نیروهای مسلح ایران و طولانی بودن آن از لحاظ بعد زمانی از ویژگی‌های جنگ تحمیلی می‌باشد.

وی ادامه داد: جنگ به لحاظ حقوقی پایان یافته ولی از لحاظ فرهنگی و تاریخی هنوز ادامه دارد که مهمترین بخش آن بعد فرهنگی می‌باشد.

میرهاشمی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس نیز بیان داشت: وظیفه امروز ما در ثبت وقایع جنگ برای آیندگان بسیار مهم است، دانشنامه در واقع ترجمه فارسی دائرةالمعارف است و ضرورت وجود دانشنامه، استفاده از آن به عنوان کتاب‌های مرجع، ارائه دهنده اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران و مخاطبان و پاسخگویی صریح، کوتاه، مستند و قابل اطمینان به مراجعه‌کنندگان می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار