رئیس عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد؛

5 دستور العمل برای جهاد قرآنی در ارتش/ قرآن را از مهجوریت بیرون آوریم

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با تاکید بر لزوم توجه به قرآن در ارتش، گفت: نیروهای ارتش با قرائت روزانه یک آیه قرآن، کتاب الهی را از مهجوریت بیرون آورند.
کد خبر: ۲۵۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 24August 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل، همسران و فررندان کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنج‌شنبه (۲شهریور۱۳۹۶) با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی» رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و «امیر سرتیپ نصیرزاده» جانشین فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام والمسلیمن سیدیان معاون تبلیغات و فرهنگی در پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

«امیر تسویه‌چی» فرمانده پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد با بیان اینکه مسابقات قرآن برای ارتش جمهوری اسلامی ایران یک افتخاری است، اظهار داشت: قرآن نعمت بزرگ خداوند و بزرگ‌ترین اعجاز الهی است تا همه جهانیان را از تاریکی و ظلمت به سوی نور و یکتا پرستی هدایت کند.

وی گفت: قرآن عصاره کتاب‌های الهی و  تنها کتابی است که گذشت زمان نتوانسته غبار بر آن بیندازد و روز به روز واقعیت‌های آن بر بشر روشن‌تر می‌شود. قرآن یگانه کتابی است که می‌تواند نیازهای بشری را فراهم و انسان را به رشد و کمال برساند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد تصریح کرد: امروزه نیروی هوایی ارتش بایستی در برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر قرآن پیشرو باشد. همان‌طور که در دفاع مقدس و انقلاب پیشرو بود و در دوران سازندگی جهاد خودکفایی را شکل داد بایستی در برنامه‌های قرآنی نیز پیشرو باشد.

امیر تسویه‌چی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی از گسترش تفکر اسلامی ترس و وحشت دارد. استکبار امروز در سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و یمن جنایات آشکاری انجام داده و شکست خورده است. ما بایستی در این مقطع زمانی اهمیت ویژه‌ای به جوانان و سنگربانان قرآنی بدهیم و به اطلاعات آن‌ها نسبت به قرآن بیفزاییم.
 
حجت الاسلام سیدیان معاون تبلیغات و فرهنگی نیروی هوایی ارتش در ادامه این مراسم، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ زحمات زیادی در رشد قرآن کریم در این نیرو انجام شد که امروز حاصل آن را مشاهده می‌کنیم. امسال در بحث فعالیت‌های قرآنی نسبت به سال‌های گذشته تقریبا  ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم که درصد بیشتری از این فعالیت‌ها مربوط به بخش خواهران بوده است.

وی گفت: امسال در هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد حضور ۱۳۷۰ نفر از عزیزان در سطح پایگاه‌های نیروی هوایی بودیم. فرماندهان و مسئولان عقیدتی سیاسی در این مسیر زحمات زیادی کشیدند تا حدود ۲۰۰ نفر از پرنسل در رشته‌های قرائت، حفظ و اذان به رقابت بپردازند.

حجت‌الاسلام سیدیان با اشاره به اینکه حدود ۶۵ نفر از شرکت کنندگان به مراحل پایانی راه یافتند، گفت: از ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که حقیقتا دغدغه قرآن داشتند و ما را در این زمینه کمک کردند تشکر می‌کنیم.

«حجت الاسلام عباس محمدحسنی» نماینده ولی‌فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این مراسم با طرح این سوال که اگر بخواهیم به فرهنگ قرآن برگردیم، باید چه اقدامی انجام دهیم با ارائه پیشنهادی، اظهار داشت: بنده به همه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کنم خودشان را مقید بدانند و هر روز یک آیه قرآن را قرائت کنند.

وی با بیان اینکه با قرائت روزانه یک آیه قرآن آرام آرام قرآن از مهجورت در می‌آید، گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «مشکلات مسلمین زیاد است لیکن مشکل بزرگ این است که قرآن را کنار گذاشته‌اند و تحت ظلم قرار گرفتند» اگر به مطالعه و تدبر در قرآن اقدام کنیم، فرهنگ قرآن در زندگی ما جاری می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش با تشریح چگونگی توجه به قرآن ادامه داد: اول باید قرآن را تلاوت کنیم و سپس در آن تدبیر داشته باشیم و بعد آن چه را که از تدبر در قرآن متوجه می‌شویم، ترویج دهیم و تا جایی که توان داریم به آیات قرآن عمل کنیم و در آخرین مرحله همان یک آیه‌ای که روزانه قرائت کرده‌ایم را حفظ کنیم.

وی گفت: خواندن قرآن یک کار حداقلی درباره آن است که باید با خدا عهد ببندیم این کار ار انجام دهیم چون این کار یک جهاد قرآنی است.

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار