در حاشیه گردهمایی تخصصی امنیت دریایی در بالی اندونزی صورت گرفت؛

رایزنی فرمانده نداجا با وزیر ارشد امنیت اندونزی/ تاکید بر همکاری در مبارزه با تروریسم دریایی

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در بالی اندونزی با «ویرانتو» وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور جنوب شرق آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۵۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 24August 2017
رایزنی فرمانده نداجا با وزیر ارشد امنیت اندونزی/ تاکید بر همکاری در مبارزه با تروریسم دریایی
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و وزیر ارشد امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی در حاشیه سومین گردهمایی تخصصی (سمپوزیوم) امنیت دریایی در بالی اندونزی، که با حضور ده‌ها فرمانده و هیات بلندپایه نیروهای دریایی از 54 کشور جهان در حال برگزاری است، انجام شد.

در این دیدار و مذاکره مقام‌های ارشد وزارت امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی، ژنرال «ویرانتو» را همراهی می‌کردند و در هیأت ایران نیز علاوه بر فرمانده نداجا، دریادار دوم «حسین خانزادی» معاون طرح و برنامه نیروی دریایی، دریادار دوم «رضا عباسی» فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش، سرهنگ «جهانگیر شریعت» نماینده ستاد ارتش، ناخدا یکم «سیاسی تژاد» مشاور امنیتی، «ولی الله محمدی نصرآبادی» سفیر ایران در جاکارتا و «شهریار دسین» وابسته نظامی جمهوری اسلامی در جاکارتا حضور داشتند.

وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی در این دیدار ضمن تشکر از مشارکت دریادار سیاری و هیات بلندپایه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست امنیت دریایی در بالی، این مشارکت و حضور را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد نتایج این گردهمایی تخصصی باعث تامین بیشتر امنیت دریایی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر از اندونزی برای میزبانی این گردهمایی و دعوت از هیأت ایرانی، گفت که مشارکت در گردهمایی تخصصی امنیت دریایی برای ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است، چون ایران معتقد است بهره‌برداری از منابع غنی دریاها تنها در صورتی ممکن است که امنیت دریاها تامین شده باشد.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه امنیت دریاها باید توسط کشورهای مرتبط با همان منطقه که دارای حق مالکیت هستند، تامین شود، گفت: «همکاری بین کشورهای مختلف منطقه امنیت دریاها را تامین می‌کند، به همین دلیل همکاری کشورها نه تنها باعث ایجاد امنیت بیشتر دریاها می‌شود، بلکه بهره‌برداری هرچه بیشتر از منابع دریاها توسط کشورهای مختلف را بدنبال خواهد داشت.»

وی برای توسعه همکاری نیروی دریایی ایران و اندونزی چند پیشنهاد ارائه کرد که سرفصل آن برگزاری دوره‌های مشترک برای افسران به ویژه افسران جوان نیروی دریایی دو کشور، همکاری برای مبارزه با تروریسم دریایی و دزدی دریایی، تبادل اطلاعات با نیروی دریایی اندونزی برای مبارزه با تروریسم دریایی و دزدی دریایی و دیدار ناوگروه‌های دو کشور بود.

ژنرال ویرانتو نیز در این دیدار با اشاره به اینکه موافق نقطه نظرات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امنیت دریاها تنها با همکاری کشورهای مرتبط با آن پهنه آبی تأمین خواهد شد.

وی بر توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور در تمامی زمینه‌های موجود به ویژه همکاری بین نیروهای دریایی دو کشور تاکید کرد و خطاب به دریادار سیاری گفت: از نزدیک تحولات ایران را دنبال می‌کنم و می‌خواهم به شما پیشرفت کشورتان و موفقیت در تامین رفاه مردم را تبریک بگویم.

این وزیر ارشد اندونزی که نظارت بر وزارت دفاع، پلیس، ارتش و مراکز امنیتی و انتظامی این کشور را بر عهده دارد، با استقبال از پیشنهادهای فرمانده نداجا، گفت که مطمئن است اجرایی شدن این پیشنهادها باعث توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور به ویژه مناسبات نیروی دریایی طرفین خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به زندگی با تسامح و تساهل اقوام و نژادهای مختلف با ادیان گوناگون در اندونزی، گفت: رویکرد متفاوت ولی متحد نقطه قوت اندونزی است و مردم این کشور در عین تفاوت با یکدیگر متحد هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی اندونزی دعوت کرد تا به ایران سفر کند تا راه‌های توسعه همکاری بیشتر تهران و جاکارتا مورد بررسی قرار گیرد.

 وی همچنین گفت: با اطمینان خاطر باید گفت که تسامح، تساهل و بردباری امروز مردم اندونزی نتیجه سیاست های صحیح و درست بنیانگذاران و مقامات کنونی این کشور جنوب شرق آسیا است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها