مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام:

استان ایلام میزبان 4 شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام با بیان اینکه هفته آینده استان ایلام میزبان چهار شهید گمنام خواهد بود، گفت: برابر برنامه‌ریزی انجام‌ گرفته روز یک‌شنبه پنجم شهریور این شهدای عزیز از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان خواهند شد.
کد خبر: ۲۵۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶ - 24August 2017
شهدا بهترین نماد و سند حقانیت جمهوری اسلامیبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «محمدرضا شرف بیانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، ظهر امروز دوم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته آینده استان ایلام میزبان چهار شهید گمنام است، اظهار داشت: مراسم تشییع و تدفین چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نمادسازی دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده در استان برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: برابر برنامه‌ریزی انجام‌ گرفته روز یک‌شنبه پنجم شهریور این شهدای عزیز از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان خواهند شد و مورد استقبال مسئولان و اقشار مختلف مردم قرار خواهند گرفت.

شرف بیانی با اشاره به اینکه مراسم تشییع پیکر پاک این شهدای عزیز در روز یکشنبه در شهر ایلام برگزار می‌شود، گفت: روز دوشنبه ششم شهریور پیکر پاک دو تن از شهدا در زرین‌آباد دهلران تشییع و تدفین می‌شود و در روز پنجشنبه نهم شهریور مصادف با روز عرفه پیکر پاک دو تن از این شهدا نیز در سراب باغ آبدانان تشییع و تدفین خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، یادآور شد: به‌طور قطع اگر بخواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل‌های آینده بیان کنیم، این نمادها و این آرامگاه‌های شهدای عزیز بهترین نماد خواهند بود و معنویت خاصی در فضای استان ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فضای این روزهای کشور ما به‌واسطه ورود شهدای گمنام و شهادت شهید حججی فضای معنوی است، افزود: مأموریت اصلی شهدا معنویت‌بخشی به فضای جامعه است، استکبار جهانی سعی دارد این فرهنگ و ارزش را از جوانان ما بگیرد و به‌طور قطع فرهنگ ایثار و شهادت برای جوانان مفید خواهد بود.

شرف بیانی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ایلام 22 یادمان شهدا در شهرها و برخی از دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: در این تعداد یادمان، 65 شهید گمنام تدفین شده است که با ورود این چهار شهید والامقام به ایلام، تعداد شهدای گمنام استان به 69 شهید و تعداد یادمان‌ها به 24 یادمان خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس ایلام گفت: در حال حاضر در استان ساخت 12 یادمان تکمیل‌ شده و 6 یادمان دیگر در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد برخوردارند و بقیه یادمان‌ها نیز در دست اقدام بوده و اعتبار مورد نیاز برای ساخت این یادمان‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

شرف بیانی با بیان اینکه در سال گذشته 8 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یادمان‌ها اختصاص‌ یافته بود، خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار در نهایت در سال گذشته در مجموع 3 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد و امسال نیز اعتباری در حدود 8 میلیارد تومان اختصاص‌ یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار