تاکید انصار‌الله و حزب کنگره یمن بر ضرورت اتحاد برای مقابله با متجاوزان

ده‌ها‌هزار نفر از هواداران انصارالله و حزب کنگره ملی یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در «صنعا» بر ضرورت اتحاد برای مقابله با متجاوزان به یمن تاکید کردند.
کد خبر: ۲۵۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ - 24August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در حالیکه رسانه‌های وابسته به ائتلاف متجاوزان به یمن به فرماندهی عربستان سعودی و برخی رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند از برخی اختلاف‌نظرهای داخلی جنبش انصار‌الله یمن و حزب کنگره مردمی این کشور بهره‌برداری کنند، ده‌ها‌هزار نفر از هواداران دو طرف امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده در مناطق مختلف «صنعا» بر ضرورت مقابله با متجاوزان در میدانهای نبرد و لزوم وفاداری به میهن، ملت، وحدت و حاکمیت یمن تاکید کردند.
 
تعداد زیادی از میدانهای یمن در شهر صنعا  (نظیر میدانهای  انقلاب، رسول اعظم (ص) و السبعین، مناطق همدان، الصباحه و خیابان فرودگاه که کانون انقلاب این کشور به شمار می آیند)، صحنه تظاهرات هزاران نفر بود که برای اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ و مقابله با تجاوز سعودی تجمع کرده بودند.

در همین حال هزاران نفر از هواداران حزب کنگره مردمی یمن نیز در میدان السبعین در صنعا به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس این حزب تجمع کرده بودند.

گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به تصاویر تجمع هواداران جنبش انصار الله یمن و حزب کنگره مردمی این کشور گفت: اینجا میدانهای صنعا پایتخت یمن است که آکنده از جمعیت گسترده بود. آنان از استانهای مختلف یمن و برای مقابله با تجاوز سعودی و اهدای کمکهای مردمی و اعزام نیرو به جبهه های جنگ آمده بودند. میدانهای انقلاب مملو از کاروانهای اهدای کمکها و هیئتهای مردمی و قبیله‌ای برای مقابله با تشدید تجاوز و گرفتن انتقام خون شهیدان و زخمی ها بود.

یکی از سخنرانان گفت: شما نمی توانید ما را در داخل درگیر کنید بلکه جهت گیری ما به سمت دشمن خارجی است.

شماری از رهبران در سخنان خود بر ادامه نبرد آزادسازی و استقلال و مقابله با تشدید تجاوز تأکید و شرکت‌کنندگان را به پیوستن به جبهه‌های جنگ ترغیب کردند.

تحصن کنندگان به آل سعود پیام دادند چه زمانی هواپیماهای خود را به جای بمباران و کشتن بیگناهان در یمن به سوی رژیم صهیونیستی روانه خواهند کرد؟

یکی از سخنرانان گفت: ای آل سعود دستانتان بریده باد. خفت و خواری نصیبتان باد. ای کسانی که بیگناهان را هدف قرار می دهید و خانه ها را بر سر خانواده ها خراب می کنید.

شرکت کنندگان تأکید کردند همه استانهای یمن به رویارویی با تجاوز سعودی ادامه خواهند داد و مصمم هستند جبهه ها را با رزمندگان پر کنند.

یکی از سخنرانان گفت: تمامی استانهای یمن با این تجاوز ظالمانه مخالفند.

در قسمت دیگری از شهر صنعا، هزاران نفر از هواداران حزب کنگره مردمی یمن برای گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تأسیس این حزب در میدان السبعین تجمع کرده بودند.

آنان از مناطق مختلف آمده بودند و عکسهای رئیس جمهور سابق (علی عبد الله صالح)و پارچه نوشته هایی در حمایت از وی در دست داشتند.

صالح در این مراسم گفت حزب وی آماده است جبهه های نبرد را با دهها هزار جنگجو پر کند.

از طرف دیگر عارف الزوکا دبیر کل حزب صالح گفت تجمع امروز تأکیدی بر این مطلب است که حزب کنگره همچنان به وطن و ملت وفادار باقی خواهد ماند و چالشها هرچه باشد نخواهد پذیرفت که درباره وحدت و حاکمیت یمن چانه زنی کنند و آن را به مزایده سیاسی بگذارند یا بر سر آن معامله کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار