سردار «کارگر» در جمع دانشجویان رزم مقدماتی دانشگاه های افسری آجا:

آمریکا تحریک کننده رژیم بعث عراق برای حمله به ایران بود/ با فرمان امام همه به میدان جهاد آمدند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه عراق در ابتدای جنگ وابسته به شوروی بود اما با محاسبات آمریکایی ها وارد جنگ با ایران شد، گفت: همان روز اول جنگ که فرودگاه مهرآباد در تهران مورد بمباران قرار گرفت امام خمینی(ره) طی سخنانی موضع گیری جدی علیه آمریکا داشتند و سرمنشا موضوع را شناسایی کردند، این در حالی است که ما تازه امروز متوجه شدیم که رژیم بعث عراق با تحریک آمریکا به میدان آمد.
کد خبر: ۲۵۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳ - 24August 2017
آمریکا تحریک کننده رژیم بعث عراق برای حمله به ایران بود/ با فرمان امام همه به میدان جهاد آمدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عصر امروز (پنج‌شنبه) در جمع دانشجویان حاضر در پانزدهمین دوره رزم مقدماتی دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: در ابتدای جنگ واژه «جنگ عراق علیه ایران» را استفاده می‌کردند، در اواسط جنگ نیز واژه «جنگ تحمیلی» را به‌کار می‌بردند و اولین کسی که واژه «هشت سال دفاع مقدس» را به‌کار بردند، حضرت امام خمینی (ره) بودند.

وی افزود: تهاجم رژیم بعث عراق به ایران، زمانی شروع شد که ارتش پاکسازی شده بود و 60 هزار مستشار نظامی از ایران خارج شده بودند و تقریبا می‌شد گفت که ارتش دچار ازخودگسیختگی و بی‌انضباطی بود و تازه می‌خواست ارتش جمهوری اسلامی شکل بگیرد. سپاه پاسداران مانند یک نوزاد تازه به دنیا آمده در حال شکل‌گیری بود و بسیج نیز به صورتی که امروز هست وجود نداشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما از اول انقلاب درگیر قائله «گنبد»، «کردستان»، «آذربایجان» و مسئله‌‌هایی مانند «حزب توده»، «کمونیست‌» و «منافقین» بودیم و از طرفی دیگر وقتی ارتش بعثی به ما حمله کرد، این ارتش جزو بلوک شرق و وابسته به شوروی بود، اما با این حال همان روز اول جنگ که فرودگاه مهرآباد در تهران بمباران شد، وقتی که حضرت امام خمینی (ره) سخنرانی کردند، علیه آمریکا موضع گرفتند. ما تازه امروز متوجه شدیم که رژیم بعثی عراق را آمریکا تحریک کرده است. رژیم بعث عراق با استناد به مشورت‌ها و محاسباتی که آمریکا در اختیارشان گذاشته بود، با یک ارتش مجهز و امکاناتی قوی به ایران حمله کرد.

سردار کارگر بیان داشت: در ابتدای جنگ، بعثی‌ها بسیاری از شهرهای مرزی ما به خصوص شهرهای استان‌های ایلام و خوزستان را اشغال کردند. البته ارتش بعث در همان ابتدای حمله شکست خورد، قرار بود آن‌ها در سه یا چهار روز خرمشهر را فتح کنند اما 34 روز به خاطر مقاومت ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی معطل ماندند.

وی افزود: صدام وقتی به سوسنگرد آمد در مصاحبه‌ای گفت که «من هفته بعد در تهران هستم». وی از نظر محاسباتی درست صحبت می‌کرد اما یک مسئله‌ای را بعثی‌ها فراموش کرده بودند و آن هم این بود که مردم انقلاب کرده بودند و رهبر این انقلاب مقدس یک مرجع تقلید بود. مردم با دست خالی انقلاب کرده بودند و نقش امام در این دوران یک نقش برجسته بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه با دستور امام خمینی (ره) ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی از جمله روحانیت معظم به میدان جهاد آمدند، افزود: ما در فروردین سال 61 توانستیم عملیات «فتح‌المبین» را داشته باشیم و مقدار زیادی از خاک خود را در استان‌های خوزستان و ایلام آزاد کنیم. ما در خرداد سال 61 یعنی در کمتر از 40 روز توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمر ارتش بعث بعد از عملیات «بیت‌المقدس» شکست و ما در آن عملیات بزرگ که با همکاری ارتش و سپاه صورت گرفت، توانستیم نزدیک به 19 هزار اسیر را از ارتش عراق بگیریم.

سردار کارگر با بیان اینکه بیش از 37 کشور از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند، افزود: در ابتدای جنگ، ارتش بعث عراق 5 هزار تانک و نفربر داشته است که 4 هزار عدد آن را ما منهدم کردیم و 1500 عدد دیگر را نیز به غنیمت گرفتیم، اما در پایان جنگ، عراق 7 هزار تانک و نفربر داشته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که «این جنگ، جنگ بین دو کشور نبود، بلکه یک جنگ جهانی کوچک بود.» و بعدا نیز اعلام کردند که بیش از 37 کشور از رژیم بعثی حمایت می‌کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتش عراق 300 هلی‌کوپتر داشت که 100 عدد آن‌ها را ما منهدم کردیم و یک عدد آن را نیز به غنیمت گرفتیم، اما در پایان جنگ ارتش عراق 600 هلی‌کوپتر داشت.

وی با بیان اینکه ارتش بعثی در ابتدای جنگ 300 هواپیما داشته است، افزود: تمام این 300 هواپیما را ما منهدم کردیم، اما در پایان جنگ، ارتش بعث 600 هواپیما داشت.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: ارتش عراق 1094 قبضه ضدهوایی و توپ داشته است که 430 قبضه آن را ما منهدم کردیم و 470 قبضه به غنیمت گرفتیم اما در پایان جنگ ارتش عراق 3 هزار قبضه ضدهوایی و توپ در اختیار داشت.

وی افزود: در نیروی انسانی نیز در ابتدای جنگ، استعداد نیروی زمینی عراق 220 هزار نفر بوده است، اما در پایان جنگ 1 میلیون و 173 هزار 119 نفر نیروی انسانی داشته است، به عبارتی 25هزار نفر در نیروی هوایی که در پایان جنگ به 48 هزار نفر رسیده است و در نیروی دریایی نیز 5 هزار نیروی انسانی داشته که در پایان جنگ به 6200 نیرو رسیده است، ما از این تعداد افراد 250 هزار نفر را کشته و مجروح کردیم و 80 هزار نفر را نیز اسیر و پناهنده داشتیم، به عبارتی 330 هزار نیروی ارتش عراق از رده خارج شدند. این نشان می‌دهد که دنیا قصدش شکست انقلاب اسلامی بود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با تمام فراز و نشیب‌هایش تمام شد. همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ما در جنگ توانستیم پیشرفت‌های خودمان را به دنیا اثبات کنیم.

وی بیان داشت: امروز اگر توانستیم در انرژی هسته‌ای به جایی برسیم که تمام دنیا جمع بشوند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند، این ثمره دفاع مقدس است، ما در دفاع مقدس فهمیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم.

سردار کارگر با بیان اینکه معنی «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به ما اثبات شد، افزود: ما امروز در صنایع دفاعی به هیچ کجای دنیا وابسته نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دوران دفاع مقدس «سیم خاردار» را وارد می‌کردیم، اما امروز افتخار ما این است که موشک‌های دوربرد را خودمان می‌سازیم و خطای موشک‌های‌مان فقط 10 متر است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه قبل از انقلاب بیش از 60 هزار مستشار نظامی ارتش ما را اداره می‌‌کردند، افزود: اما امروز به حمدالله ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم که این ثمره دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز داعش برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است، افزود: امروز که داعش گردن می‌زند فکر نکنید که افرادش انسان‌هایی بی‌سواد هستند و تمدن جدید را ندیدند. مقدار زیادی از افرادی که عضو داعش هستند اصالتی اروپایی و آمریکایی دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی داعش جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: خانم کلینتون می‌گوید که من داعش را تشکیل دادم و جلسه‌های اولیه‌ای که هسته داعش در حال ایجاد شدن بود را خودمان تشکیل دادیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ 33 روزه، اسرائیل نتوانست حزب‌الله را شکست دهد، در همان زمان وزیر امور خارجه آمریکا در هیئت دولت لبنان حضور پیدا می‌کند و می‌گوید که در این جنگ ما پیروز می‌شویم و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را در تلویزیون‌ گردن می‌زنیم و بعد می‌رویم سراغ ایران و در ادامه نیز می‌گوید که خاورمیانه جدید در حال تولد است ولی درد زایمان دارد و ما منتظر این جنگ (جنگ 33 روزه) هستیم.

وی افزود: داعش 70 درصد خاک عراق و 90 درصد خاک سوریه را با کمک برخی از گروه‌های معارض اشغال کردند، اما مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به این کشور کمک کردند و فرهنگ دفاع مقدس را به آن‌ها انتقال دادند.

سردار کارگر با بیان اینکه همه مردم ایران بالقوه روحیه و تفکر بسیجی دارند، افزود: امروز دشمن از این روحیه و تفکر می‌ترسد، اینکه ما به این کشورها مستشاران نظامی اعزام می‌کنیم این افتخار جمهوری اسلامی ایران است. علی‌رغم مشکلات داخلی که ان‌شاءالله رفع می‌شود، جمهوری اسلامی از قدرت‌های بزرگ در دنیای امروز است. امروز اگر بخواهند برای افغانستان، سوریه و عراق تصمیم گیری کنند یک طرف مذاکره کنند ایران است.

وی با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ایران، تأکید کرد: این حرف‌هایی که امروز آقای ترامپ می‌گوید، «قمپوز» است و همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

سردار کارگر با اشاره به نحوه شهادت شهید «محسن حججی» اظهار داشت: فیلم‌های شهید حججی را داعش در فضای مجازی پخش کرده است که روحیه مردم ما را خراب کند، اما بعد از شهادت وی، تعداد افرادی که می‌خواهند به سوریه اعزام شوند به مراتب بیشتر شده است و بعدا متوجه شدند که این فیلم بر علیه خودشان جوی قوی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه شهید محسن حججی تربیت یافته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ما مانند این شهید ححجی‌ها در کشور زیاد داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس یک فرهنگ‌هایی را داشتیم که بعد از آن دوران هم این فرهنگ‌ها در کشور ادامه پیدا کرد و آن این بود که همیشه در جنگ فرماندهان می نشستند در قرارگاه‌ها و به نیروها می‌گفتند که حمله کنید اما در دفاع مقدس فرماندهان ابتدا می‌رفتند در خط مقدم و به نیروها می‌گفتند که حرکت کنید و بیایید.

وی خاطرنشان کرد: امروز به حول و قوه الهی جمهوری اسلامی ایران آینده خوب و درخشانی دارد و ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم، امروز ما در دنیا در زمینه‌های علمی، نظامی و ... حرف‌هایی برای زدن داریم. امروز آمریکا به دنبال مذاکره با ما است نه این که ما دنبال مذاکره با آن‌ها باشیم.

سردار کارگر افزود: آقای اوباما به برخی از افراد کنگره که با برجام مخالف بودند گفته بود که دیروز ایرانی‌ها دستشان خالی بود همه آمدند و هشت سال به عراق کمک کردند که نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند اما نشد، امروز که آن‌ها دست‌شان پر و زورشان زیاد است پس باید با این‌ها فقط مذاکره کرد.

وی تأکید کرد: هر کشوری در دنیا از جمله رژیم استکباری و شیطان بزرگ آمریکا اگر دست از پا خطا کند حتما پشیمان خواهد شد، این‌ها همه ثمره از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان است و اگر بخواهیم پایمان را جای پای آن‌ها بگذاریم باید ببینیم که سبک زندگی آن‌ها چگونه بوده است.

سردار کارگر در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح کشور نیروهای مسلح انقلاب اسلامی هستند و می‌خواهند به مستضعفین جهان کمک کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها