اظهار نگرانی اتحادیه اروپا از «تخریب مدارس» فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

اتحادیه اروپا می‌گوید که «تخریب مدارس» کودکان فلسطینی در کرانه باختری نگران‌کننده است؛ مقامات فلسطینی هم می‌گویند که این سیاست تعمدی صهیونیست‌ها برای کوچ‌دادن فلسطینیان و اشغال زمین‌های آنان است.
کد خبر: ۲۵۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰ - 24August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، در حالی که چند روز بیشتر تا شروع سال تحصیلی جدید کودکان فلسطینی باقی نمانده، رژیم صهیونیستی به تخریب مدارس ساخته شده در کرانه باختری روی‌آورده است.

آنطور که میدل‌ایست آنلاین گزارش داده، عوامل رژیم صهیونیستی روز دوشنبه، یک مهدکودک را در محله‌های شرقی کرانه باختری مصادره و یک مدرسه ابتدایی را در همان منطقه، ترخیب کردند؛ اسرائیلی‌ها بخش‌هایی از یک مدرسه فلسطینی دیگر را نیز به بهانه برداشتن صفحه‌های انرژی خورشیدی، تخریب کردند.

مقامات صهیونیست اعلام کرده‌اند که این عملیات به دلیل فقدان مجوز ساخت برای این 3 مرکز تحصیلی صورت گرفته است.

بسیاری از پروژه‌های مدرسه‌سازی در کرانه باختری رود اردن، با منابع مالی اتحادیه اروپا و توسط سازمان‌های مردم‌نهاد اروپایی اجرا می‌شود

اتحادیه به این اقدام صهیونیست‌ها واکنش نشان داده و طی بیانیه‌ای اعلام کرده که «از مصادره مدارس فلسطینی در کرانه باختری اشغالی، به شدت نگرانیم.»

در ادامه بیانیه اروپایی‌ها آمده: «هر کودکی حق دسترسی ایمن به آموزش را دارد و دولت‌ها موظف به حمایت و محقق شدن این حق هستند.»

غربی‌ها معتقدند که کرانه باختری از سال 1967 در اشغال اسرائیل است؛ از نظر غرب، دیگر مناطق فلسطین که در سال‌های پیش از 1967 اشغال شده، متعلق به صهیونیست‌هاست.

«رامی حمدالله» نخست‌وزیر تشکیلات خودگرادان فلسطینی هم به این واقعه واکنش نشان داده و ضمن اشاره به پشت پرده واقعی آن گفته: «این مصادره‌ها در راستای سیاست تعمدی مقامات اسرائیلی برای فشار به جوامع فلسطینی برای خروج از کرانه باختری است تا بتوانند زمین آنها را بگیرند و شهرک‌های بیشتری بسازند».

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار