کارشناس لبنانی مسائل استراتژیک:

عربستان در حمله به العوامیه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت که نیروهای امنیتی آل سعود در حمله به مردم العوامیه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ - 25August 2017
عربستان در حمله به العوامیه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نیروهای نظام حاکم عربستان از مدتی پیش بسیاری از ساختمان های شهر العوامیه استان نفت خیز الشرقیه را تخریب کرده اند.

ساکنان محلی می گویند که عوامل نظام حاکم مردم را کورکورانه گلوله باران می کنند و تعداد زیادی از مردم در تیراندازی ها و اجبار مردم به ترک خانه هایشان شهید شده اند.

عربستان می‌گوید که برای بیرون کردن افراد مسلح از این شهرک که در انجام حملات علیه پلیس دست داشته‌اند تلاش می‌کند. این درحالی است که فعالان محلی می‌گویند که نیروهای امنیتی عربستان صدها تن از ساکنان را مجبور به خروج از این شهرک کرده‌ و به منازل و خودروها تیراندازی می‌کنند.

هشام جابر، کارشناس لبنانی مسائل استراتژیک در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره ادامه حملات نیروهای سعودی به مناطق شیعه نشین العوامیه پرداخت.

عربستان در حمله به العوامیه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است

وی در این مصاحبه گفت: بهتر است که ابتدا درباره رسانه‌های سعودی یا رسانه‌های وابسته به آنها صحبت کنیم. چیزی که این رسانه‌ها منتشر می‌کنند بسیار عجیب بوده و به دور از عقل و منطق است. این رسانه‌ها نامه‌های امضا شده ساکنان العوامیه را به نمایش می‌گذارند که در آن در تروریست‌هایی که در این منطقه هستند ابراز برائت می‌کنند. این در حالی است که نیروهای امنیتی عربستان به مناطق مسکونی در العوامیه حمله کرده و غیرنظامیان را در این منطقه به خاک و خون کشانده و از تسلیحات ممنوع بین‌المللی علیه مردم استفاده می‌کنند. واقعیت چیزی غیر از این نیست. در واقع هر آنکه پیگیر خبرهای محاصره العوامیه و حمله نیروهای امنیتی سعودی به این منطقه و ویران کردن خانه شهروندان بوده از اقدام این دولت در استفاده از این حجم تسلیحات علیه شهروندان خود شگفت زده خواهد شد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: توصیف کردن شهروندان عادی در العوامیه به تروریست، توسط آل سعود انجام شده حال آنکه کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند صدها سال است که در آنجا حضور داشته و هیچگونه تسلیحاتی نیز در این مناطق یافت نشده است.

جامعه بین‌الملل همانطور که در برابر جنایت صهیونیست‌ها ساکت بوده جنایت آل سعود را نیز نادیده می‌گیرد

این کارشناس مسائل استراتژیک درباره سکوت جامعه بین‌الملل درباره جنایات آل سعود در العوامیه گفت: جامعه بین‌المللی که در برابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان سکوت پیشه کرده در برابر این جنایت‌ها نیز سکوت می‌کند. صهیونیست‌ها به کمک لابی‌هایی که دارند باعث ساکت نگه داشتن سازمان‌های بین‌المللی می‌شوند و سعودی‌ها نیز به لطف ثروت فراوان خود این کار را می‌کنند اما انتظار می‌رود که جامعه بین‌الملل به خود آمده و عربستان را به دلیل این جنایت‌ها بازخواست کند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار