فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص):

برای ثبات کشور هم موشک و هم گفتگو در قالب احترام متقابل لازم است

امیر اسماعیلی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در عرصه پدافند هوایی گفت: به هرگونه تجاوز به آسمان کشورمان پاسخ کوبنده خواهیم داد.
کد خبر: ۲۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ - 25August 2017
برای ثبات کشور هم موشک و هم گفتگو در قالب احترام متقابل لازم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز سوم شهریور تهران طی سخنانی اظهار داشت: امروزه عمده حملات و شروع تجاوزات توسط موشک‌های دوربرد و هواپیماهای جنگی بوده و خط دفاعی کشور علاوه بر مرزهای جغرافیایی شامل کلیه مراکز حساس هسته‌ای و همچنین کلیه دستاوردهای کشور اعم از پالایشگاه‌ها، سکوهای نفتی و میادین گاز بوده که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا به عنوان دستاورد یکپارچه در 3 هزار و 700 نقطه از اماکن صعب‌العبور کشور به عنوان اولین خط مقدم دفاعی اولین سیلی را به گوش تهدید دشمنان نظام می‌زند.

وی افزود: با عنایت به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و استکبار جهانی در غرب آسیا کشف بسیاری از هواپیماهای بیگانه در خارج از مرزهای کشور که ممکن است با لفاظی‌های دشمن موجب تجاوز و لطمه زدن به اماکن و دستاوردهای کشور شود، باعث شد که قرارگاه پدافند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سپاه، ارتش و بسیج مردمی و با اقدامات مستمر و بدون تعطیلی در 10 شهریور 1387 با تدابیر عالمانه رهبر عزیزمان تشکیل شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا با اجرا ماموریت‌های 24 ساعته و بدون هیچ مماشاتی وظیفه حفاظت از آسمان کشورمان را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 1400 فروند هواپیمای مسافربری و خارجی مجاز از آسمان کشور ترانزیت می‌شود تصریح کرد: پس از ناامنی‌های مکرر در منطقه بهترین و امن‌ترین مسیر هوایی در خاورمیانه آسمان کشورمان انتخاب شد و با ترانزیت قریب به 500 هزار پرواز عبوری در سال گذشته علی‌رغم تهدید و تحریم‌های گسترده استکبار جهانی سازمان جهانی هوانوردی امن‌ترین آسمان منطقه را آسمان ایران اعلام کرد که با عبور 50 میلیون مسافر خارجی از آسمان ایران در سال 95 امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایرانی، اسلامی با مشارکت سپاه، ارتش و سازمان هواپیمایی کشوری رقم خورد.

امیر اسماعیلی ادامه داد: لذا ما خادمان پدافند هوایی با عزمی راسخ به هموطنان اعلام می‌کنیم شاید برخی کشورها در منطقه از لحاظ امکانات از ما بهتر باشند اما به برکت خون شهدا و تدابیر رهبری انقلاب ایران اسلامی امن‌تر و قوی‌تر از کشورهای منطقه است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای اثربخش دفاع هوایی ما عدم وابستگی علمی در بخش هوایی به خارج از کشور بوده که با همت و تلاش خالصانه جوانان نخبه و وزارت دفاع و کار جهادی مراکز دانش بنیان منجر به استقرار رادارهای استراتژیک بومی، موشک‌ها و سامانه‌های کنترل یکپارچه در سطح کشور شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: دستاورد دیگر ما نعمت قدرت تصمیم‌گیری براساس منویات فرمانده معظم کل قوا و منافع ملی و خاص شما ملت بزرگوار است که با تکیه بر همین توان هیچگاه استکبار و استبداد به این کشور بازنخواهد گشت.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه تمام دستاوردهای دفاعی کشور با ایمان و عمل جوانان به دست آمده اظهار داشت: جوانانی که امام راحل و 8 سال دفاع مقدس را ندیده‌اند با تمام وجود ولایت‌پذیری را حس کرده‌اند زیرا لنگرگاه کشور ولایت فقیه و شهادت‌طلبی است و سخن ما و همه ملت این است که هم موشک برای دفاع و هم گفت‌وگو در قالب احترام متقابل برای ملت ما لازم است.

وی ادامه داد: مردم ما مردم سختی‌ها هستند لذا دشمنان بدانند با قدرت نشأت گرفته از حرمت خون شهدای‌مان و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب به هرگونه تجاوز به آسمان کشورمان به مانند فرود هواپیمای ریگی و فرود اجباری نظامیان ناتو و همچنین برخورد قاطعانه با هواپیماهای آمریکایی در قائله دستگیری تفنگداران آمریکایی و با تأسی از 8 سال دفاع مقدس و هماهنگ با سپاه، ارتش و بسیج مردمی جواب کوبنده‌ای به هرگونه تجاوز از سوی دشمنان خواهد داد.

انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها