آسوشیتدپرس گزارش داد؛

نگرانی روزافزون فرماندهان نیروی دریایی آمریکا از حضور پهپادهای ایرانی در خلیج فارس

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد فرماندهان نیروی دریایی آمریکا از حضور پهپادهای ایرانی در خلیج فارس به شدت نگرانند.
کد خبر: ۲۵۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 25August 2017
نگرانی روزافزون فرماندهان نیروی دریایی آمریکا از حضور پهپادهای ایرانی در خلیج فارسبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» حضور پهپادهای ایرانی بر فراز خلیج فارس را تهدیدی روزافزون برای نیروی دریایی آمریکا عنوان کرد.

این خبرگزاری با اشاره به گشت‌زنی یک پهپاد ایرانی در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی «نیمیتز» در خلیج فارس، نوشت: «از نظر فرماندهان نیروی دریایی (آمریکا) حضور پهپادهای متخاصم بسیار نگران کننده است.»

آسوشیتدپرس تاکید کرد بزرگترین ترس آنها این است که هواپیماهای بدون سرنشین ایران که معمولا در عملیات شناسایی هستند، زمانی با خود سلاح حمل کرده و تهدید مستقیمی برای کشتی‌های آمریکایی باشند.

«بیل بیرن» فرمانده ناو هواپیمابر نیمیتز با بیان اینکه درگیری با پهپادهای ایرانی زمانی اتفاق خواهد افتاد، گفت فعالیت‌های این هواپیماها باعث مباحثات زیادی در آمریکا و همچنین نگرانی‌های روزافزون شده است.

بیرن تاکید کرد اگر تمام اقدامات پیشگیرانه – از به صدا درآوردن آژیر هشدار تا بلند شدن بالگرد – در زمان مواجهه با پهپادهای ایرانی کارگر نیافتاد، وظیفه دارد به سمت آن شلیک کند.

آسوشیتدپرس با بیان اینکه از نظر فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی ایران، بزرگترین خطر امنیتی برای آنهاست، به نقل از بیرن نوشت: «ایرانیان در همه مواقع از قانون تبعیت نمی‌کنند.»

وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با پهپادهای ایرانی در خلیج فارس، متخصصانش را برای تحقیق درباره روش‌هایی جهت بازداشتن، شکست دادن یا از کار انداختن این هواپیماها گمارده است.

این خبرگزاری معتقد است حتی اگر پهپادهای ایرانی سلاح حمل نکنند، اما حضور آنها در مسیر جنگنده‌های آمریکایی که می‌خواهند روی ناو هواپیمابر فرود بیایند، می‌تواند دردسر ساز و باعث حادثه شود.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار