مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد؛

حضور 80 راوی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش قم

«حمیدرضا شیخ الاسلام» از حضور 80 راوی فرهنگی فعال دفاع مقدس در مدارس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷ - 25August 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش قم در دیدار با سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: 1400 واحد آموزشی در استان قم وجود دارد و کمتر مدرسه ای بوده که در طول سه سال گذشته یادواره شهدا در آن برگزار نشده باشد.

وی افزود: در این مدت توانستیم فضای ذهنی مدارس را در راستای تقویت یاد و خاطره شهدا تقویت نموده و از نظر زیرساختی نیز برنامه هایی را از قبیل شناسایی شهدای منسوب به دانش آموزان و شهدای دانش آموز مدارس به مورد اجرا گذاشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین اعزام سالانه 10 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: از دل این اردوها برخی دانش آموزان نیز به عنوان راوی تربیت و شناسایی شدند و از حضور آنها در برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در مدارس استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکردن برای شهدا، افتخاری بس بزرگ است، یادآور شد: در این راستا کارگروه هایی تشکیل شده که توانستیم به کمک مدیران مدارس و حتی همکاران بازنشسته خاطرات و اسناد و مدارکی از شهدای دانش آموز را جمع آوری نماییم.

شیخ الاسلام، شهید شاخص «محمدحسین فهمیده» را از افتخارات بزرگ کشور و قم نامید و گفت: هر چند خانواده معظم شهید فهمیده، چند ماه منتهی به شهادتش به کرج منتقل شده اند، اما محل تولد وی روستای سراجه قم بوده و دوران ابتدایی و سال و اول و دوم راهنمایی را در مدارس منطقه یک قم گذرانده است.

حضور 80 راوی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش قم

وی پناهگاه های احداثی مدارس را یکی از آثار ماندگار دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: پناهگاهی که در محوطه خانه معلم قم ساخته شده می تواند به نمایشگاهی جهت بازدید زائران فرهنگی تبدیل شود؛ پناهگاه دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) نیز به موزه دفاع مقدس تبدیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، با اشاره به وجود 44 تفاهمنامه با دستگاه ها در آموزش و پرورش، خاطرنشان ساخت: حجم بالایی از برنامه های اجرایی در این دستگاه وجود دارد و البته در زمینه برگزاری کلاس های ضمن خدمت آشنایی فرهنگیان با علوم و معارف دفاع مقدس، در صورت ارائه مجوزهای لازم، آماده همکاری کامل هستیم و در این راستا، فضای فیزیکی مناسبی در خور شان فرهنگیان استان فراهم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ در دوران دفاع مقدس با حضور و پیگیری معلمان اداره می شد و در این راستا نیز آموزش و پرورش، اسناد قابل توجهی در اختیار دارد.

حضور 80 راوی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش قم

شیخ الاسلام همچنین یادآور شد: 120 نفر از فرهنگیان رزمنده استان قم در دوره های روایتگری شرکت کردند که از بین آنها 80 نفر، در زمینه روایتگری دفاع مقدس برای اردوها و محافل دانش آموزی فعال هستند.

وی بخش تحقیقات معاونت برنامه ریزی آموزش و پرورش استان را دارای ظرفیت بالایی برای نوشتن مقالات علمی دانشنامه دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: ان شاءالله در صورت افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بخشی از اردوهای دانش آموزی به بازدید از موزه اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: برنامه های ویژه ای از جمله حضور چهار گروهان از بسیج دانش آموزی در مراسم رژه 31 شهریور، حضور خانواده های معظم شهدا در مراسم آغاز سال تحصیلی، برپایی دسته عزاداری سادات پیشکسوت دفاع مقدس و فضاسازی مدارس با نمادهایی از محرم و فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله برنامه های پروژه مهر خواهد بود.

حضور 80 راوی دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش قم

در این دیدار که همزمان با هفته دولت و در محل اداره کل آموزش و پرورش استان قم برگزار شد، تفاهمنامه اجرایی فیمابین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش و پیوست پیشنهادی بومی سازی شده آن به مدیرکل آموزش و پرورش قم اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها